سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهشی شدن قیمت مرغ از اواسط شهریور ماه

رئیس اتحادیه مرغ و ماهی فروشان شهر کرمانشاه از کاهشی شدن قیمت مرغ از اواسط شهریور ماه خبر داد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،میثم غلامی رئیس اتحادیه مرغ و ماهی فروشان شهر کرمانشاه با اشاره به کاهشی شدن قیمت مرغ از اواسط شهریور ماه گفت : با خنک شدن هوا میزان عرضه مرغ بیشتر شده و در کنار آن میزان تقاضا نیز کمتر می‌شود که این عوامل کاهش قیمت مرغ را به همراه خواهد داشت.

او با اشاره به تلفات بالای واحد‌های مرغداری در فصل گرم سال، گفت : با خنک شدن دمای هوا از اواسط شهریور ماه شاهد کم شدن تلفات واحد‌های مرغداری خواهیم بود که این موضوع سبب می‌شود قیمت مرغ روند کاهشی به خود بگیرد.

رئیس اتحادیه مرغ و ماهی فروشان کرمانشاه با اشاره به کاهش قیمت مرغ در بازار با فرارسیدن محرم و صفر، افزود: این روز‌ها و به دلیل نزدیک شدن به محرم شاهد برگزاری مراسم عقد و عروسی بیشتری در سطح شهر هستیم که این عامل نیز به نوبه خود افزایش قیمت مرغ در بازار را در پی داشته است.

به گفته غلامی هم اکنون مرغ به طور میانگین با قیمت بین هر کیلوگرم ۱۴ تا ۱۵ هزار تومان در سطح شهر کرمانشاه عرضه می‌شود که پیش بینی می‌شود از نیمه دوم شهریور ماه به بعد شاهد کاهشی شدن قیمت مرغ در بازار باشیم.

رئیس اتحادیه مرغ و ماهی فروشان شهر کرمانشاه در ادامه اشاره‌ای هم به میزان نیاز روزانه کرمانشاه به مرغ داشت و گفت: مردم شهر کرمانشاه روزانه به طور میانگین بین ۸۰ تا ۹۰ تن مرغ می‌خرند.

او سپس با بیان اینکه در شهر کرمانشاه نزدیک ۴۰۰ واحد عرضه مرغ کشتار روز فعال است، گفت: حدود ۲۰۰ واحد نیز اقدام به زنده فروشی مرغ می‌کنند که بیشتر آن‌ها در محلاتی مثل جعفر آباد، دولت آباد، کرناچی و... فعالیت دارند.

او با بیان اینکه زنده فروشی‌های مرغ بازار واحد‌های مجاز را کساد کرده‌اند، گفت: واحد‌های غیرمجاز عرضه مرغ زنده، چون نه حق عضویت اتحادیه پرداخت می‌کنند و نه مالیات و در مجموع هزینه کمتری دارند، سود بیشتری می‌برند. در مجموع این عرضه کنندگان به فروش واحد‌های مجاز لطمه می‌زند و از آمار فروش واحد‌های مجاز می‌کاهد.

غلامی با اشاره به برخورد با واحد‌های عرضه مرغ زنده در سطح شهر، افزود: اگرچه همواره با این واحد‌ها برخورد می‌شود، اما اغلب فروشندگان مرغ زنده بعد از جریمه و حتی پلمب مغازه هایشان در جا‌های دیگر مغازه باز می‌کنند و این کار برخورد با زنده فروشی مرغ را سخت کرده است.

او با اشاره به ضرورت همکاری مردم برای برخورد با واحد‌های عرضه مرغ زنده، گفت: تا زمانی که این واحد‌ها مشتری داشته باشند نمی‌توان به جمع آوری کامل آن‌ها در سطح شهر امیدوار بود.

رئیس اتحادیه مرغ و ماهی فروشان شهر کرمانشاه با بیان اینکه زنده فروشی مرغ مشکلات بهداشتی برای شهروندان در پی دارد، از مردم خواست تا از خرید مرغ زنده صرف نظر کنند .

 

 

انتهای پیام/د

خنک شدن هوا و افزایش میزان عرضه مرغ

 

برچسب ها: صنعت ، صادرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.