سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خراسان جنوبی معدن عناب مرغوب

عصمتی پور معاون بهبود و توسعه تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان گفت: خراسان جنوبی ۹۸درصد تولید عناب کشور را داراست.

عصمتی پور معاون بهبود و توسعه تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان  در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، گفت: در خراسان جنوبی ۳ هزار و ۶۳۱ هکتار از اراضی کشاورزی  زیرکشت محصول عناب قرار دارد .

او با بیان اینکه از این مقدار، ۹۳۱ هکتار غیر بارور و ۲ هزار و ۷۱۸ هکتار آن بارور است. افزود:  امسال، ۶ هزار و ۳۰۰ تن عناب پیش بینی جهادکشاورزی از برداشت عناب در استان است.

عصمتی پور با بیان اینکه شهرستان خوسف بیشترین سطح زیرکشت عناب را داراست، ادامه داد: به دلیل گرما و طوفان‌های چند هفته گذشته حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد باغات عناب استان خسارت دیده است.

معاون بهبود و توسعه تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان اظهار کرد: ۹ هزار و ۵۰۰ خانوار بهره بردار محصول عناب در خراسان جنوبی وجود دارد.

او اضافه کرد: نسبت به پارسال ۱۰ درصد افزایش عملکرد در محصول عناب را دارا بودیم که بارندگی‌ها نقش به سزایی در افزایش تولید داشته است.

عصمتی پور گفت:در طرح پیوندک عناب جهادکشاورزی اقداماتی را انجام داده است که سبب افزایش حجم و اندازه عناب‌های تولیدی می‌شود.

معاون بهبود و توسعه تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بیان کرد: ما ارسال عناب را به صورت تازه خوردی و فراورده به سراسر کشور داریم.

او افزود:جشنواره عناب در سوم و چهار شهریور ماه در شهرستان بیرجند با هدف، افزایش بهروری مطلوب و ایجاد زمینه مطلوب هم اندوخته گی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام / ط ا

شهرستان خوسف بیشترین سطح زیرکشت عناب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.