سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعالیت ۶۱ انبار ضایعاتی بدون مجوز در بجنورد

۶۱ انبار ضایعاتی، بدون دریافت مجوز از شهرداری و دیگر دستگاه‌های مرتبط، در شهر بجنورد فعالیت دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، روح الله عظیمی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند خراسان‌شمالی: اعتراضات و شکایات شهروندان و همسایگان انبار‌ها در این خصوص منجر به تشکیل پرونده‌هایی در کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شده است، اما این انبار‌ها همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

عظیمی گفت: برای ساماندهی انبار‌های ضایعاتی، باید اجرائیات شهرداری همراه شود و البته در کمیسیون مربوط، حدود ۴۰ رای صادر شده، اما تاکنون منجر به تخلیه انبار‌ها نشده است.

او افزود: در این زمینه با توجه به اینکه الزام قانون مبنی بر کنترل مشاغل آلاینده وجود دارد، پیشنهاد می‌شود نسبت به وضع عوارض قانونی با توجه به موقعیت انبار‌ها نسبت به بخش مرکزی به صورت پلکانی اقدام شود تا هزینه‌های مذکور نسبت به سود حاصله از سوداگری، افزایش یافته و منجر به خروج آن‌ها از بافت‌های مرکزی شهر شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند خراسان‌شمالی گفت: رفع خلاء ناشی از پلمب انبار‌های ضایعاتی در سطح شهر، نیازمند افزایش تعداد کانکس‌های جمع آوری ضایعات است و تاکنون تنها ۲ دستگاه کانکس جمع آوری ضایعات در سطح شهر جانمایی و فعال شده است.

پسماند‌ها یکی از عواملی است که موجب آلودگی محیط زیست شده و مدیریت صحیح و بهداشتی آن نقش مهمی در ارتقای بهداشت و سلامت جامعه دارد و زیان‌های ناشی از عدم مدیریت بهداشتی زباله، متوجه سلامت انسان و دیگر موجودات زنده است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/ه

فعالیت ۶۱ انبار ضایعاتی بدون مجوز در بجنورد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.