سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شناسایی ۱۵۸ واحد تولیدی و صنعتی قابل احیا در اردبیل

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از شناسایی ۱۵۸ واحد تولیدی و صنعتی قابل احیا در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رامین صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل امروز در جلسه بررسی چالش‌ها و راهکار‌های توسعه ارتباط دانشگاه با صنعت در دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: از بین واحد‌های تولیدی و صنعتی غیرفعال استان ۱۵۸ واحد تولیدی و صنعتی قابل احیا شناسایی شده است.

او بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی با راه‌اندازی این ۱۵۸ واحد تولیدی و صنعتی هزار و ۶۸۰ نفر در این استان اشتغال خواهند داشت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: ۳۴ درصد واحد‌های صنعتی این استان راکد هستند و توجه همه‌جانبه به این امر و همکاری دانشگاهیان برای حل این مشکل ضرورت دارد.

صادقی اظهار داشت: اختلاف شرکا، بدهی به بانک‌ها و تملک برخی واحد‌ها از سوی بانک ها، مشکلات سرمایه در گردش و برخی مسائل حقوقی از جمله دلایل راکد ماندن طرح‌ها و واحد‌های تولیدی استان است.

او بر لزوم استفاده از دانشگاه در حل مشکلات واحد‌های صنعتی، معدن و تجارت استان تاکید کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل همچنین با اشاره به قابلیت‌های بخش معدن و برخی واحد‌های صنعتی منحصر بفرد در استان، از آمادگی برای استفاده از دانشگاه در اجرای پژوهش‌های مورد نیاز و همکاری در بازدید اساتید و دانشجویان و کارآموزی دانشجویان خبر داد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی هم در این جلسه از اجرای ۱۸۹ طرح پژوهشی بین سازمانی در دانشگاه محقق اردبیلی خبر داد.

ابوالفضل بضاعت‌پور با اشاره به قابلیت‌های مناسب دانشگاه در تولید علم و اجرای پژوهش‌های مورد نیاز جامعه و صنعت در سطح ملی و منطقه‌ای و اجرای دوره‌های فرصت مطالعاتی اساتید در صنعت و جامعه گفت: توانمندی‌های دانشگاه از جمله اساتید متخصص و صاحب‌نظر، دانشجویان تحصیلات تکمیلی و تجهیزات و امکانات آموزشی و پژوهشی مناسب در این زمینه قابل توجه است.

او همچنین بر لزوم توجه بیشتر به تقویت و توسعه ارتباط بین دانشگاه و صنعت و استفاده بهینه واحد‌های تولیدی و صنعتی از دانشگاه در حل مشکلات تاکید کرد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی خواستار بسترسازی مناسب توسط سازمان صمت را در راستای ورود واحد‌های خصوصی به بحث پژوهش‌های کاربردی و مساله محور شد.

نرخ رسمی بیکاری در استان اردبیل بر اساس سرشماری سال ۹۵ حدود ۱۵.۸ درصد و تعداد بیکاران استان نیز ۶۵ هزار نفر اعلام شده است.

بر اساس آمار‌های موجود، از مجموع یک میلیون و ۲۴۸ هزار و ۶۱۰ نفر جمعیت استان اردبیل، ۴۴۸ هزار و ۵۵۴ نفر در هزار و ۵۵۵ روستا سکونت دارند که از این تعداد هزار و ۲۴ روستای بالای ۲۰ خانوار هستند.

انتهای پیام/ح

۳۴ درصد واحد‌های صنعتی این استان راکد هستند

برچسب ها: واحد تولیدی ، اشتغال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.