قنادان گفت: برای فعال شدن ایستگاههای شارژ تاکسیهای برقی، شهرداری فضا را تأمین و وزارت نیرو تجهیزات را مستقر میکند.
مدیرعامل تاکسیرانی شهرداری تهران درباره تعداد خودروهای برقی که به ناوگان تاکسیرانی افزوده خواهد شد، گفت: ما واردکننده نیستیم و تنها موانع را برطرف میکنیم تا بخش خصوصی آنها را وارد کند.
قنادان با تأکید بر اینکه جهتگیری دنیا به سمت استفاده از خودروهای برقی است، تصریح کرد: برای اجرای این پروژه زیرساختهای شارژ باید تأمین شوند که اکنون از طرف شهرداری تأییدیه اولیه را اخذ کردهایم.
بیشتر بخوانید: جایگزینی موتورسیکلتهای برقی به جای بنزینی همچنان بلاتکلیف است
او خاطرنشان کرد: موضوع بعدی مربوط به سرمایهگذاری برای تأمین تجهیزات است که باید از طرف وزارت نیرو صورت گیرد و آنها در زمینه نرخگذاری شارژ و استقرار تجهیزات شارژ در ایستگاهها وظایفی را بر عهده خواهند داشت و وظیفه ما هم به عنوان شهرداری، دادن فضاهای مربوط به ایستگاههای شارژ است.
مدیرعامل تاکسیرانی شهرداری تهران با بیان اینکه تعیین نرخ شارژ بر عهده دولت است، تصریح کرد: وزارت نیرو باید برای این پروژه نرخهای یارانهای در نظر گیرد.
قنادان درباره عملیاتی شدن این پروژه، گفت: در کشورهایی که این تصمیم را گرفتند، یک دهه بعد از تصمیمگیری پروژه قابل بهرهبردرای شد که البته در کشور ما اگر تأییدات نهایی از سوی دولت برداشته شود، چندان کار پیچیدهای نیست، زیرا ما مذاکرات اولیه با سرمایهگذاران را انجام دادیم.
او با بیان اینکه در صورت ورود این ناوگان به کشور اولین استفاده کننده تاکسیرانی نخواهد بود، افزود: به این علت که این پروژه ریسک دارد، نمیتوانیم ریسک آن را به رانندگان منتقل کنیم. حال اگر شروع به کار شود، سرمایهگذاری آن توسط حوزه شرکتی رخ میدهد و خودروها از طریق شرکت مالک وارد میشوند و رانندگان هم بر روی آن کار میکنند.
مدیرعامل تاکسیرانی شهرداری تهران در پایان درخصوص تغییر نرخ کرایههای حملونقل در پی برقی شدن تاکسیهای شهر، گفت: بعید میدانم این موضوع روی هزینه تأثیر جدی داشته باشد، اما در کیفیت خدمات موثر خواهد بود.
انتهای پیام/
وقتي باطري خودمون ميسازيم و انواع و اقسام الكتروموتورم خودمون داريم توليد ميكنيم چرا تو اين بي پولي ميلياردها دلار بديم ماشين برقي وارد كنيم