عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: پیش بینی شده تا پایان برنامه 5ساله دوم شهرداری کلیه تاکسی‌ها با اولویت تاکسی‌های فرسوده با تاکسی‌های هیبریدی و برقی جایگزین شوند.

محسن سرخو در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  با بیان این مطلب گفت: آنچه در برنامه 5ساله شهرداری تهران پیش بینی شده و از امسال نیز آغاز گشته خروج تدریجی تاکسی‌های فرسوده است.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد:بر این اساس جایگزینی تاکسی‌های جدید برقی و یا هیبریدی که میزان مصرف سوخت و تولید آلودگی را به حداقل برساند در دستور کار شهرداری است .

وی افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد که در زمان آلودگی هوا این آلودگی متمرکز نیست بلکه از مرکز شروع می‌شود ودر نقاط مختلف تهران ادامه پیدا می‌کند و این به این معنی است که منابع آلاینده ما تنها خودروهای شخصی نیست بلکه تاکسی‌ها، موتورسیکلت‌ها و اتوبوس‌ها نیز سهم بالایی در این خصوص دارند.

سرخو در ادامه بیان داشت: پیش بینی شده تا  پایان برنامه 5ساله نصب فیلتر بر روی تمام اتوبوس‌ها انجام و موتورسیکلت‌های برقی جایگزین موتورسیکلت‌های دیزلی شود و همچنین کلیه تاکسی‌ها تبدیل به تاکسی‌های برقی یا هیبریدی شده که با اولویت تاکسی‌های فرسوده آغاز می‌شود.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: کلیه ارگان‌های ذیربط از جمله سازمان حفاظت از محیط زیست، شهرداری و دولت بر خروج تاکسی‌های فرسوده اهتمام دارند که در خواست ما از دولت برای تسهیل در این امر، بخشودگی سود عوارض گمرک تاکسی‌های وارداتی خواهد بود. 

انتهای‌پیام/

برچسب ها: تاکسی های ، هیربدی ، و ، برقی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.