سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری جشن ولایت در مساجد گیلان

جشن ولایت در ۴۱۳ مسجد گیلان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حجت‌الاسلام محمدعلی رضوانی‌نژاد، دبیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان از برگزاری جشن‌های ولایت در ۴۱۳ مسجد استان به‌منظور تشریح واقعه غدیر و تبیین امامت امیرالمومنین (ع) خبر داد.

او، دهه ولایت و امامت را فرصت مناسبی برای آشنایی با آثار و برکات مقام ولایت دانست و افزود: جشن‌های دهه امامت و ولایت با همکاری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با عنوان جشن‌های ولایت در مساجد ١٦ شهرستان گیلان برگزار می‌شود.

دبیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان گفت: این‌جشن‌ها به‌صورت ویژه در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد برتر در مناطق شاخص شهرستان‌ها اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدعلی رضوانی‌نژاد، با بیان اینکه جشن‌های ولایت در ٤١٣ مسجد استان برگزار می‌شود، گفت: در شهرستان رشت ٧٨ مسجد عهده‌دار برگزاری این مراسم هستند.

او، اطعام بزرگ علوی با مشارکت خیران را از جمله این برنامه‌ها اعلام کرد و افزود: برگزاری مراسم جشن ویژه غدیر در مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری با حضور سخنرانان کشوری، آذین‌بندی مساجد و محیط پیرامونی آن، اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی هنری، اطعام بزرگ علوی با مشارکت خیران، مسابقات مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی، مسابقات مختلف کتابخوانی با موضوع غدیرشناسی، خطبه‌خوانی غدیر، پرده‌خوانی غدیریه، اجرای سرود و تواشیح توسط گروه‌های سرود کانون‌های فرهنگی هنری از دیگر برنامه‌های اجرایی توسط کانون‌های مساجد استان است.

دبیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان گفت: برپایی ایستگاه‌های صلواتی با توزیع شربت و شیرینی و توزیع بسته‌های فرهنگی، ارائه خدمات رایگان پزشکی در قالب گروه‌های جهادی با حضور پزشکان و دانشجویان پزشکی، اجرای مولودی‌خوانی و مداحی و سایر برنامه‌های متناسب با این ایام از جمله برنامه‌های دهه غدیر کانون‌های مساجد استان است.

حجت الاسلام رضوانی‌نژاد تصریح کرد: هدف از اجرای این برنامه‌ها تشریح واقعه غدیر و تبیین امامت امیرالمومنین (ع) است که شخصیت ممتاز ایشان به‌عنوان الگو و نمونه انسان کامل برای مسلمانان است.

 

انتهای پیام/م.ع

برپایی جشن ولایت در ۴۱۳ مسجد گیلان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.