سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۳۱ طرح توسعه شیلات در کهگیلویه و بویراحمد در دست اجراست

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۱ طرح حوزه شیلات با پیشرفت فیزیکی ۲۵ تا ۹۰ درصد در مناطق مختلف استان در دست اجراست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، کورش یزدان پناهمدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت :با بهره برداری از این طرح‌ها افزون بر ایجاد ۱۹۲ فرصت شغلی جدید، یکهزار و ۳۳۵ تن به ظرفیت تولید ماهی در کهگیلویه و بویراحمد افزوده خواهد شد.

اومیزان سرمایه گذاری این طرح‌ها را ۳۳۰ میلیارد ریال برآورد کرد.

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این طرح‌ها با هدف پرورش انواع ماهی گرم آبی و سردآبی شامل قزل آلا، خاویاری و کپور ایجاد خواهد شد.

یزدان پناه ادامه داد:از این تعداد طرح پرورش ماهی در استان هفت مورد با ظرفیت ۱۴۵ تن در نیمه نخست امسال بهره برداری خواهد شد.

او توضیح داد: با بهره برداری از این طرح‌ها ۲۰ فرصت شغلی مستقیم ایجاد خواهد شد.

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: این هفت طرح پرورش ماهی با ۳۵ میلیارد ریال سرمایه گذاری در مراحل پایانی احداث هستند.

یزدان پناه گفت: سال گذشته ۱۷ هزار و ۶۰۰ تن ماهی در این استان تولید شد.

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: تولید ماهیان خاویاری به عنوان یک محصول پردرآمد سال ۱۳۹۵ در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد.

او همچنین از تولید ۱۵۰ هزار قطعه ماهی زینتی در سال گذشته در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

یزدان پناه تصریح کرد: هم اکنون ۲۴۶ مزرعه پرورش ماهی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که ۲ هزار و ۴۲۸ نفر در آن‌ها مشغول بکار هستند.

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۱۴۲ واحد پرورش ماهی استان در بارندگی‌های امسال از ۲۰ تا ۸۰درصد خسارت دیده اند افزود: ۵۰درصد از واحد‌های تولیدی پرورش ماهی به چرخه تولید بازگشته اند.

یزدان پناه عنوان کرد: اختصاص اعتبار‌های پیش بینی شده برای بازگشت واحد‌های باقی مانده از سیلاب‌های بهار امسال مهمترین خواسته بهره برداران این حوزه است.

کهگیلویه و بویراحمد یکی از قطب‌های تولید ماهی قزل آلا در کشور است به‌طوری که حدود ۱.۶ درصد تولید ماهیان سردآبی جهان و ۱۰ درصد تولید ماهیان سردآبی کشور را تأمین می‌کند.

این استان با دارا بودن حدود ۱۰ درصد منابع آبی و ۱۱ و نیم میلیارد مترمکعب روان آب، ۱۰ درصد تولید ماهیان سردآبی کشور را در خود جای داده است.

این استان ۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که ۱۶۰ هزار هکتار آن زراعی است.

استان ۷۲۳ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران دارد.

 انتهای پیام/غ

 تولید ۱۷ هزار و ۶۰۰ تن ماهی در استان

 

برچسب ها: کشاورزان ، اشتغال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.