سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۸۵ میلیارد تومان برای مهار ریزگرد‌های سیستان مصوب شد

مدیرکل ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ۸۵ میلیارد تومان برای مهار ریزگرد‌های سیستان مصوب شده است که پس از پیگیری طرح‌ها و پروژه‌های مشخص شده تعلق می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، شهنوازی مدیرکل ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ۸۵ میلیارد تومان برای مهار ریزگرد‌های سیستان و بلوچستان اختصاص یافت که باید کارگروه مبارزه با پدیده گرد و غبار تشکیل و برنامه ریزی لازم برای نحوه هزینه کرد آن انجام شود.

عبدالرحمن شهنوازی اظهار کرد: مالچ پاشی، احداث بادشکن، نهال کاری، تهیه ماسک تنفسی و آموزش و اطلاع رسانی، لایروبی و ساماندهی رودخانه‌ها از جمله طرح و پروژه‌های مقابله با پدید گرد و غبار است، نوع اقدام برای هر یک از دستگاه‌ها و ادارات متولی مشخص شده، اما اینکه در کدام شهر‌ها اجرایی شود در کارگروه مبارزه با گرد و غبار تصمیم گیری خواهد شد.

پیگیری حقابه تالاب هامون در اولویت‌های دولت برای این منطقه قرار گیرد

پیش از این مدیرکل محیط زیست سیستان و بلوچستان نیز به مصوب شدن این میزان اعتبار اشاره کرده بود، اما پول‌پاشی را چاره ریزگرد‌های سیستان و بلوچستان ندانست.


بیشتر بخوانید:


وحید پورمردان  افزود: در کنار پروژه‌های تدوین شده، باید رویه‌ای را در پیش گرفت که طی آن فشار بخش‌های کشاورزی، دامداری و شیلات را از روی تالاب هامون برداشت. همه می‌خواهند سهم خود را از این تالاب برداشت کنند، درحالی‌که گام اول برای مقابله با گرد و غبار، حفظ هامون است.

او ادامه داد: باید دیپلماسی آب فعال و پیگیری حقابه تالاب هامون در اولویت‌های دولت برای این منطقه قرار گیرد، ۸۲۰ میلیون مترمکعب حقابه ایران است که دولت افغانستان آن را دریغ می‌کنند.

انتهای پیام/ع

پیگیری حقابه تالاب هامون 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.