مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان گفت: یک میلیون و ۲۶۰ هزار هکتار عرصه جنگلی در استان به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، عبدالباسط پاکزاد مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس اعتبار پیش بینی شده امسال ۲۲۸ پروژه و کارگاه متناسب با تخصیص دریافتی و فصل اجرایی پیش بینی شد که قسمتی عملیاتی و قسمت دیگر به سال آینده موکول شده است.

وی با اشاره به اینکه کمبود نیرو و اعتبار از مشکلات این اداره کل برای صیانت از مراتع است گفت: در نظام برنامه ریزی بودجه کشور حفاظت از منابع دیده نشده است و در کنار آن ضعف جوامع بهره بردار و جوامع محلی یکی دیگر از مشکل‌های منابع طبیعی در استان است، زیرا این افراد به لحاظ اقتصادی و دانش آکادمیک، محدودیت‌هایی دارند که حوزه منابع طبیعی را با چالش رو به رو ساخته است.

پاکزاذ به موضوع نهال کاری در استان نیز اشاره کرد و گفت: امسال هزار و ۷۰۰ هکتار نهال کاری در استان انجام شد که پنج برابر گذشته بود و پنج هزار و ۲۰۰ هکتار در عرصه مراقبت‌های آبی در کارگاه‌ها انجام شد.

وی بیان کرد: در حوزه بیابانی، مرتع و جنگل داری از منابع ملی و استانی ۹ طرح در دست اجراست که برای بخش بیابان نزدیک به ۲۶۰ میلیارد ریال، برای مرتع نزدیک به ۱۱ میلیارد ریال و برای جنگل بیش از ۲۱ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است که در مجموع نیاز استان را به ۲۹۲ میلیارد ریال می‌رساند.

وی تصریح کرد: برای مهار ریزگرد‌ها در استان و اجرای طرح مالچ پاشی ۴۶۰ میلیارد ریال اختصاص یافت.

مدیرکل منابع طبیعی استان گفت: امسال بودجه اختصاص یافته به استان رشد ۷ برابری نسبت به سال‌های گذشته داشت و به بیش از ۷۵۰ میلیارد ریال رسید که قسمتی از آن تامین و مدیریت شد و تلاش‌ها برای تامین بخش دیگر ادامه دارد.

وی ادامه داد: در مجموع ۶۲۰ هزار اصله نهال در استان تأمین و تولید می‌شود که ۱۷۰ هزار اصله به حوزه بیابان زدایی اختصاص یافته و در حال کشت است و بیش از ۲۰۰ هزار اصله نهال میان مردم توزیع شد و ۲۵۰ هزار اصله دیگر در بخش زراعت چوب با مشارکت کارخانه‌های چوب، مردم و از منابع غیردولتی در حال تأمین است.

انتهای پیام/گ

ثبت عرصه های جنگلی در سیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار