سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احتمال به تعویق افتادن معرفی ابرخودروی بعدی لامبورگینی

شرکت لامبورگینی، رضایت مالی مدیران فولکس‌واگن را جلب نکرده و به همین جهت ممکن است معرفی ابرخودروی بعدی این شرکت باز هم به تعویق بیفتد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شاید برروی کاغذ، سال ۲۰۱۹ برای شرکت ایتالیایی لامبورگینی، یک سال با شکوه باشد، این شرکت در سال گذشته اولین مدل شاسی‌بلند خود را طی ۱۵ سال اخیر رونمایی کرد و از همان ابتدا با فروش بسیار بالایی برای این مدل روبه‌رو شد، در حال حاضر مدل‌های شاسی‌بلند بیش از هر زمان دیگری طرفدار دارند و مدل شاسی‌بلند اوروس، هر چند به خودرو‌های سوپراسپرت لامبورگینی شباهتی ندارد، اما باز هم در بازار بسیار موفق است، مدل اوروس حال به‌قدری محبوب شده که در سال ۲۰۱۹، فروش لامبورگینی را نسبت به سال گذشته، دوبرابر کرده و  لامبورگینی دیگر به ثبت رکورد ۸ هزار فروش در سال جاری، فاصله چندانی ندارد. اما در واقعیت، مدیران شرکت فولکس‌واگن (مالک لامبورگینی) از وضعیت این برند ایتالیایی رضایت ندارند.

هربرت دیس، مدیرعامل فولکس‌واگن انتظارات بیشتری از برند لامبورگینی دارد و امیدوار است تا این شرکت در بازار همچون برند فراری (دیگر برند ایتالیایی زیر مجموعه فولکس‌واگن) عمل کند. عدم رضایتمندی از وضعیت مالی لامبورگینی موجب می‌شود تا معرفی جانشین ابرخودروی اونتادور، به تعویق بیفتد، لامبورگینی اونتادور در سال ۲۰۱۱ معرفی شده و تاکنون در چند مدل تولید و به بازار عرضه شده است، این مدل در سال ۲۰۱۱ جایگرین لامبورگینی مورسیه‌لاگو شده بود.

استفاده از پیشرانه هیبریدی آئودی در مدل جدید لامبورگینی

ماجرا از این قرار است که آئودی برنامه‌ای برای صرف هزینه به منظور بروزرسانی پیشرانه ۱۲ سیلندر لامبورگینی طبق استاندارد آلایندگی جدید اروپا ندارد، این شرکت مایل است تا بر روی پیشرانه ۸ سیلندر هیبریدی مدل‌های سوپراسپرت خود سرمایه‌گذاری کند، به همین دلیل شاید در مدل بعدی لامبورگینی از پیشرانه ۱۲ سیلندر استفاده نشود، این خبر چندی پیش نیز منتشر شده بود و شایعات از معرفی مدل هیبریدی جایگزین اونتادور به شکل غافلگیرانه در نمایشگاه خودرو فرانکفورت خبر می‌داد.

اما به‌نظر می‌رسد لامبورگینی علاقه‌ای به پیشرانه‌های الکتریکی و هیبریدی ندارد، در حالی که پورشه، مک‌لارن و فراری به سمت الکتریکی کردن خودرو‌های خود قدم برداشته‌اند، این شرکت همچنان به استفاده از پیشرانه‌های درون‌سوز تمایل دارد. از ابتدای سال خبر‌هایی مبنی‌بر استفاده لامبورگینی از یک پیشرانه ۱۲ سیلندر به همراه موتور‌های الکتریکی برای ساخت ۱۱۰۰ اسب‌بخار قدرت منتشر شدند، اما در گزارش آوریل این شرکت اعلام شد که جایگزینی اونتادور از سال ۲۰۲۰ به سال ۲۰۲۲ به تعویق افتاد و حال امکان دارد این زمان نیز ۲ سال دیگر یعنی به سال ۲۰۲۴، به تاخیر بیفتد.

با توجه به شرایط فعلی هیچ احتمالی از زمان معرفی ابرخودرو بعدی لامبورگینی نمی‌توان ارائه داد، اما به‌نظر این اتفاق به طور قطع تا پایان سال و نمایشگاه خودرو فرانکفورت، رخ‌نمی‌دهد.


بیشتر بخوانید:همکاری BMW با شرکت بازی سازی چینی برای توسعه خودروهای خودران 


انتهای پیام/

تعویق افتادن معرفی ابرخودرو بعدی لامبورگینی

برچسب ها: فناوری ، اتومبیل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۲:۱۳ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
فراری زیر مجموعه فیات ن فلکس واگن