سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قصه، پیغمبر فرهنگی برای رحمت و هدایت انسان ها

 مدرس دانشگاه و پژوهش‌گر قصه‌های بومی و محلی خراسان جنوبی گفت : کسانی که در انجمن قصه گویی فعالیت می‌کنند باید قصه را پیغمبر فرهنگی برای رحمت و هدایت انسان ها بدانند.

زنگویی مدرس دانشگاه و پژوهش‌گر قصه‌های بومی و محلی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، گفت: لهجه بیان‌گر فرهنگ و هویت ماست، بنابراین روایت قصه به زبان محلی، غیرت زبانی و فرهنگی اقوام مختلف را نشان می‌دهد.

او هویت را نشانه‌ی وجود و اصالت زندگی انسان‌ها دانست و افزود: قصه‌ نوعی هویت فرهنگی است که از باورها و اعتقادات مردم همراه با اتفاقات خوب و بد زندگی سخن می‌گوید.

زنگویی گفت: کاربردی بودن قصه به عنوان یک تجربه تاریخی در ادوار مختلف به اثبات رسیده است.

مدرس دانشگاه و پژوهش‌گر قصه‌های بومی و محلی خراسان جنوبی افزود: ترویج فرهنگ قصه‌گویی، مادری کردن برای فرهنگ ایران زمین است.

او با بیان اینکه انجمن قصه‌گویی فرصتی برای آموزش شیوه‌های صحیح قصه‌گویی است. اظهار کرد: همه باید برای احیای سنت پسندیده قصه‌گویی تلاش کنیم تا روزی که طعم شیرینِ قصه کام همگان را در زندگی شیرین کند.

زنگویی در پایان گفت: تمامی کسانی که در این انجمن فعالیت می‌کنند، می توانند مروج فرهنگ قصه‌گویی در جمع خانوادگی خود باشند.

انتهای پیام / ط ا

قصه‌ نوعی هویت فرهنگی است

برچسب ها: فرهنگ ، اعتقادات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.