سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چین اظهارات نمایندگان کنگره آمریکا درباره هنگ‌کنگ را محکوم کرد

یک مقام چینی اظهارات مداخله‌جویانه تعدادی از نمایندگان کنگره آمریکا درباره مسائل اخیر در هنگ‌کنگ را محکوم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شینهوا، سخنگوی کمیته امور خارجی کنگره ملی خلق  چین روز شنبه اظهارات برخی نمایندگان کنگره آمریکا درباره تحولات در هنگ کنگ را محکوم کرد.

یو ونز، سخنگوی کمیته امور خارجی کنگره خلق ملی گفت: اقدامات غیرقانونی اخیر در هنگ کنگ بویژه خشونت‌های گسترده، نقض جدی قانون اساسی چین است. کسانی که علنا اصل «کشور واحد» را به چالش می‌کشند و آشکارا قانون و نظم را در هنگ کنگ نقض و امنیت جانی و مالی ساکنان آنجا را تهدید کردند باید مطابق با قانون مجازات شوند.

ونز افزود: برخی نمایندگان آمریکایی جنایات خشونت آمیز را به صورت مبارزه در راه حقوق بشر و آزادی جلوه داده و اجرای قوانین از سوی پلیس هنگ کنگ و تلاش برای مبارزه با جرایم و حفظ نظم عمومی را  سرکوب نشان می دهند و تهدید می‌کنند به اصطلاح موضوع حقوق بشر و دموکراسی را از طریق کنگره پیگیری خواهند کرد.

به گفته این مقام چینی اظهارات نمایندگان کنگره آمریکا به منزله نقض جدی روح حاکمیت قانون و مداخله کامل در امور داخلی چین است. پیشتر نیز یک مقام ارشد آمریکایی که خواست نامش فاش نشود در مداخله آشکار در امور هنگ‌کنگ گفت: «آزادی بیان و آزادی تجمع ارزش‌های اصلی هستند که با مردم هنگ‌کنگ به اشتراک می‌گذاریم و از این آزادی‌ها باید حفاظت شده و مورد حمایت قرار گیرد.»

هنگ کنگ از ۹ هفته پیش دچار یکی از وخیم‌ترین بحران‌های سیاسی تاریخ خود شده است؛ بحرانی که از زمان واگذاری این منطقه از انگلیس به چین در سال ۱۹۹۷ میلادی سابقه نداشته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۳:۴۰ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
هرجاآمریکای جنایتکارپاگذاشت فقط جنایت ودرگیری بوجود آمد مردم چین وتایوان باهم متحدباشیدفریب آمریکای جنایتکاررانخورید