خبرگزاری فرانسه گزارش داد جنبش حامی دموکراسی هنگ‌کنگ پایان هفته‌ای را پیش‌رو دارد که برای اعتبارش حیاتی است.

تلاش جنبش حامی دموکراسی هنگ‌کنگ برای ترمیم چهره مخدوش خودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ­به نقل از خبرگزاری فرانسه، معترضان هنگ‌کنگی تلاش می‌کنند در اعتراضات روز‌های پایانی هفته، مخدوش شدن چهره خود را پس از خشونت‌های ایجاد شده در فرودگاه بین‌المللی این منطقه ترمیم کنند.

جنبش حامی دموکراسی هنگ‌کنگ پایان هفته‌ای را پیش‌رو دارد که برای اعتبارش حیاتی است. این جنبش پس از آنکه به دلیل خشونت‌های صورت گرفته در فرودگاه در روز سه شنبه در برابر تهدید مداخله نظامی چین به شدت مورد انتقاد قرار گرفت، تلاش خواهد کرد در روز‌های پایانی هفته بار دیگر جمعیت گسترده‌ای را گردهم آورد.

هنگ‌کنگ از اوایل ماه ژوئن بدترین بحران سیاسی خود را از زمان پیوستن به چین در سال ۱۹۹۷ تجربه می‌کند و هر روز شاهد برگزاری تظاهرات است. این شرایط بزرگترین چالش برای پکن در این منطقه نیمه خودمختار به حساب می‌آید و دولت مرکزی چین لحن خود را در برابر آن تشدید کرد و اقدامات خشونت بار معترضان را به تروریسم تشبیه کرد.

واشنگتن به چین در مورد هرگونه مداخله نظامی در هنگ‌کنگ هشدار داد. از دیدگاه کارشناسان چنین اقدامی برای وجهه پکن و همچنین اقتصاد منطقه فاجعه‌بار خواهد بود.

جمعه شب هزاران نفر در پارکی در هنگ‌کنگ تجمع کردند و از کشور‌های خارجی خواستند تحریم‌هایی علیه مسئولان دولتی اعمال کنند. اعتراضات هنگ‌کنگ از ماه ژوئن در اعتراض به لایحه جنجالی استرداد مجرمین به چین آغاز شد. معترضان پس از آن مطالبات خود را افزایش دادند و بحران ادامه یافت. این اعتراضات جای خود را به تظاهرات مسالمت‌آمیز و همچنین تجمعاتی داد که به صحنه رویارویی میان تندرو‌ها و نیرو‌های پلیس تبدیل شد.

معترضان قرار است روز یکشنبه تجمع بزرگی برگزار کنند و می‌خواهند این تجمع منطقی باشد نه خشونت بار و قصد دارند با وجود خشونت‌های صورت گرفته در تحصن فرودگاه، نشان دهند این اعتراضات کاملا مردمی است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آسیا ، چین ، تظاهرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار