سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲۵۰ نفر ازسیستان و بلوچستان در نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان کشور حضور دارند

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری سیستان و بلوچستان گفت: بیش از ۲۵۰ نفر از روستاییان و عشایر استان در چهارمین نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر کشور حضور یافتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  آرش جمال‌زهی مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بیش از ۲۵۰ نفر از روستاییان و عشایر استان در چهارمین نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر کشور حضور یافتند.

او افزود: این نمایشگاه از ۲۴ تا ۲۷ مرداد در تهران درحال برگزاری است که روستاییان و عشایر سیستان و بلوچستان در قالب ۲۰ غرفه که نماد ظرفیت‌های ۲۰ شهرستان استان است حضور فعال دارند.

او ادامه داد: همچنین نواختن موسیقی محلی سیستان و بلوچستان توسط هفت گروه هنرمندان و نمایش گاندو تمساح پوزه کوتاه استان در آکواریوم به همراه ۲ نفر شتر از جذابیت‌های استان است که در این نمایشگاه به معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری سیستان و بلوچستان پخت غذا‌های محلی، برپایی سیاه چادر و ارائه ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری استان در بخش‌های مختلف صنعتی، کشاورزی و دریانوردی را از دیگر برنامه‌های ارائه شده استان در این نمایشگاه ذکر کرد.

 سیستان و بلوچستان به عنوان روستایی‌ترین استان کشور دارای ظرفیت‌های فراوان اقتصادی است بطوریکه بر اساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن از مجموع ۲ میلیون و ۷۷۵ هزار و ۱۴ نفر جمعیت این استان یک میلیون و ۴۲۷ هزار و ۳۳۲ نفر یعنی بیش از ۵۱ درصد در نقاط روستایی ساکن هستند.

میانگین جمعیت روستایی در کشور ۲۶.۵ درصد است که سیستان و بلوچستان در این زمینه در کشور پیشتاز است.

انتهای پیام/ع

چهارمین نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر کشو

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.