سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درودگر: پول فوتبال نباید در جیب سودجویان باقی بماند/ درآمد تبلیغات محیطی براساس مصوبه اعضای مجمع تقسیم می شود

رئیس سازمان اقتصادی فدراسیون فوتبال ایران توضیحاتی را درباره درآمدهای ناشی از تبلیغات محیطی رقابت ها ارائه کرد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، صادق درودگر (رئیس سازمان اقتصادی فدراسیون فوتبال ایران) با بیان این موضوع که سازمان اقتصادی فوتبال به دنبال شفافیت در تعرفه های تبلیغاتی است، اظهار داشت: پرداختن رسانه ها به موضوعات اقتصادی فوتبال بسیار ارزشمند و مفید است اما برای تحلیل هر موضوعی باید ابتدا شناخت لازم نسبت به مسائل جانبی آن، همچنین بررسی راه حل ها و جوانب رفع مشکلات در این حوزه را در نظر گرفت. ابتدا باید به این مسئله تاکید شود که سازمان اقتصادی به دنبال ایجاد شفافیت در حوزه تعرفه های تبلیغات محیطی است و در سال گذشته نخستین بار نحوه انعقاد قرارداد تبلیغات محیطی بر همین اساس دچار تغییرات اساسی شد تا دیگر پول فوتبال در جیب شرکت های سودجو باقی نماند.


بیشتر بخوانید: درودگر: روش‌های جدید برای درآمد زایی داریم/ در فوتبال هیچ بودجه‌ای پیش بینی نشده است


او ادامه داد: یکی از مهمترین مسائلی که درخصوص تبلیغات مطرح است، موضوع قیمت گذاری و تدوین تعرفه برای صاحبان رسانه است. تعرفه ای که بیانگر ارزش ریالی رسانه مورد نظر، با درنظر گرفتن مشخصه های اصلی آن ازجمله اعتبار، سطح پوشش، جامعه مخاطب و ... بوده و شرایط واگذاری و عقد قراردادهای تبلیغاتی است که قیمت، زمان و شرایط آن را تشریح می کند. لازم به ذکر است این روش یعنی شفاف سازی درخصوص قیمت گذاری و تدوین تعرفه، اولین بار توسط سازمان صداوسیما صورت گرفته که هرساله (در بازه زمانی دی تا بهمن ماه)، تعرفه و ضوابط مربوط به انعقاد قرادادها و پخش آگهی های مربوطه در سال آینده، در وب سایت اداره کل بازرگانی صداوسیما منتشر شده و در اختیار کلیه آژانس های تبلیغاتی و فعالان این حوزه قرار می گیرد. تعرفه‌ای که صرفا ارزش ریالی بسته های تبلیغاتی و نحوه انعقاد قرارداد و اجرای آن را بیان می نماید.

رئیس سازمان اقتصادی فدراسیون فوتبال افزود: سازمان لیگ فوتبال ایران، در راستای فعالیت اقتصادی شفاف خود در فصل گذشته، در اولین سال همکاری خود با شرکت مجری (تیراژه فیلم)، اقدام به انتشار مبلغ تعهد شرکت مشاور و شرایط قرارداد فیمابین کرد. امری که درباره واگذاری بسیاری از رسانه‌های محیطی دیگر تاکنون صورت نگرفته و هیچ اطلاعی از مبلغ واگذاری رسانه های مذکور طی مزایده‌های برگزار شده در دست نیست.


بیشتر بخوانید: درودگر: برای طراحی لباس تیم ملی فوتبال ایران فراخوان منتشر می‌کنیم/ تبلیغات محیطی از هفته اول لیگ اجرا می‌شود


درودگر همچنین گفت: البته مبالغ اعلام شده قطعی شده نیست و باید با تلاش شرکت طرف قرارداد تحصیل شود، ضمن اینکه بر اساس قرارداد کارشناسی تنظیم شده که به امضاء شرکت تیراژه و سازمان لیگ در فصل گذشته رسیده از تعهدات شرکت مذکور می باشد و در صورت عدم حصول آن شرکت موظف به پرداخت آن و ایفاء تعهد خواهد بود. نکته مهم دیگری که درخصوص رسانه های محیطی مطرح می باشد، میزان تخفیفات تعلق گرفته به صاحبان آگهی بوده که متناسب با عواملی نظیر فضای رقابتی حاکم بر رسانه ها، تفاوت میزان پوشش رسانه ها، تنوع رفتار رسانه‌ای مخاطبان، شرایط زمانی، مبلغ قرارداد و شرایط پرداخت آن، بازه زمانی قرارداد و ...، متغیر می باشد. باید توجه داشت که درآمدهای ناشی از تبلیغات محیطی بر اساس مصوبه های مورد قبول اعضای مجمع که به انتشار آیین نامه لیگ حرفه ای منتهی گشت تقسیم می گردد ، بدیهی است که هر گونه سهمی (باشگاهها ، فدراسیون ، سازمان لیگ ، هیات ها) پس از کسر هزینه های مربوط به اجرای مسابقات تقسیم می گردد.


بیشتر بخوانید: درودگر: لیگ فوتبال ۲۸ مرداد آغاز نمی‌شود


رئیس سازمان اقتصادی فدراسیون فوتبال بیان کرد: کسب درآمدهای تجاری دقیقا باید در شرایط زمان و مکان خاص خود تعریف شود و سازمان اقتصادی فوتبال کشور در یک فضای دارای ثبات اقتصادی در حال تلاش برای حصول درآمد نیست ، در شرایطی که به دلیل تصمیمات ظالمانه قدرت های سلطه جو و کشورهای مخالف خصوصا تحریم ها ، شرکت ها برای پرداخت حقوق پرسنل خود گاهی دچار مشکل هستند ، سخت است برای تبلیغات خود هزینه کنند و همین که ما توانسته ایم درآمدی اینچنینی را در فصل پیش محقق نماییم جای تشویق و قدردانی دارد و نباید اینگونه فعالیت های مثبت صورت گرفته در حوزه اقتصاد فوتبال را کمرنگ جلوه داد. در این راستا به حمایت رسانه های ارزشمند و دارای اعتبار نیازمندیم اما فراموش نشود درهنگام نقد و بررسی، موارد و نکات تخصصی تبلیغات، رسانه و تنظیم قراردادهای مربوطه و مقایسه این نوع قراردادها با سایر رسانه ها و شکل انعقاد قرارد و شفافیت مود تاکید سازمان اقتصادی نیز باید به صورت دقیق درنظر گرفته شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.