سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد؛

رشد تسهیلات در بخش صنعت/  تامین مواد اولیه مهمترین دغدغه‌ صنعت‌گران

مقیمی گفت: تسهیلات در بخش صنعت رشد ۴۰ درصدی داشته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، مقیمی معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، به رشد ۴۰ درصدی تسهیلات در بخش صنعت اشاره کرد و گفت: برای رفع نیاز‌ها می‌توان از روش‌هایی از جمله روش تهیه LC داخلی با نرخ تنزیل استفاده کرد که درحال اخذ مصوبه از شورای پول و اعتبار جهت اجرایی شدن است.

او افزود: از چالش‌های تامین زیرساخت‌ها در جهت ایجاد شهرک تخصصی اطلاع داریم و این اقدامات برای توسعه استان و افزایش ظرفیت صنعتی لازم و ضروری است، هرگونه حمایتی لازم باشد مشروط به تعیین مصداق انجام می‌دهیم.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرد : تامین مواد اولیه مورد نیاز صنعت از مهمترین دغدغه‌های صنعت‌گران است.

مقیمی با توجه به بالا بودن رقم واردات در حوزه صنعت از تیم اقتصادی استان و استاندار ایلام خواست نسبت به تجمیع پتانسیل‌های موجود در استان و ارائه آن به وزارتخانه اقدامات لازم را صورت دهند و قول مساعد جهت پشیبانی از این ظرفیت‌ها را نیز داد.

او اضافه کرد : ۴۰ درصد مواد اولیه تولید لاستیک وارداتی است، شرکت ماداکتو استیل کرد ایلام توانسته ۹ درصد از این رقم را پوشش دهد و این اتفاق برای اولین بار در زمینه تولید لاستیک در کشور در استان ایلام محقق شده است.

مقیمی ادامه داد : ستاد تسهیل در سطح ملی صرفاً برای واحد‌های مشکل‌دار نیست، وضعیت آتی صنایع نیز در همین راستا بررسی می‌شود تا از مشکلات احتمالی در آینده پیشگیری و قبل از بروز مسئله تدابیر لازم اندیشیده شود.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت اذعان کرد: فهرست نیازمندی‌های تولید داخل در اختیار مسوولین قرار می‌گیرد تا ظرفیت‌های استان ایلام در صنایع مختلف بررسی، شناسایی و به مرکز معرفی شوند.

مقیمی به تشریح سیاست‌های کلی حمایت از تولید داخل پرداخت و گفت: خوشبختانه به منظور حمایت از تولید داخل و جلوگیری از خروج ارز امکان تغییر تعرفه‌ها در سطح ملی و تصویب در هیات وزیران وجود دارد.

او ادامه داد: پروژه‌هایی که می‌توانند نیاز ما را از وابستگی به خارج از کشور کمتر کنند بایستی در فهرست طرح‌های اولویت دار در ستاد اقتصاد مقاومتی قرار گیرند.

مقیمی افزود : در بررسی وضعیت شاخص‌های صنعتی، استان ایلام دارای رشد قابل توجهی است.

انتهای پیام/غ

تامین مواد اولیه  صنعت از مهمترین دغدغه‌های صنعت‌گران است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.