سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

متهم اصلی اختلاس از «کابل بانک» به دستور اشرف غنی از زندان آزاد شد

ریاست جمهوری افغانستان آزادی خلیل‌الله فیروزی، از سهام‌داران کابل‌بانک و از عاملان پرونده اختلاس و بحران مالی این بانک به دستور محمد اشرف غنی را تایید کرد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ریاست جمهوری افغانستان آزادی خلیل‌الله فیروزی، از سهام‌داران کابل‌بانک و از عاملان پرونده اختلاس و بحران مالی این بانک به دستور محمد اشرف غنی را تایید کرد.

فیروزی ۱۰ روز پیش از زندان آزاد شده و به خانه‌اش منتقل شده است. پیش از این گزارش‌های تایید نشده‌ای در مورد آزادی خلیل‌الله فیروزی منتشر شده بود.

صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری با تایید این خبر به روزنامه ۸ صبح گفته است که آزادی خلیل‌الله فیروزی تحت شرایط و بر اساس پیشنهاد یک کمیسیون حکومتی متشکل از نهادهای مختلف صورت گرفته است.

به گفته صدیقی، خلیل‌ فیروزی بیمار است و کمیسیون متشکل از نهادهای مختلف حکومتی پس از بررسی وضعیت صحی خلیل‌الله فیروزی و مشوره حقوقی با وزارت عدلیه پیشنهاد کرده که فیروزی از زندان آزاد و در خانه‌اش تحت نظارت قرار بگیرد. این کمیسیون همچنین تعهدات مالی فیروزی را بررسی کرده و آن را مثبت خوانده است.

به گفته صدیقی، خلیل‌الله فیروزی اکثریت دوران محکومیتش را در زندانی سپری کرده و تنها یک سال از زمان حبس او باقی مانده است.

این در حالی است که خلیل‌الله فیروزی در پیوند به پرونده بحران کابل‌بانک، از سوی دادگاه عالی به جرم پول‌شویی و اختلاس به 10 سال زندان و پرداخت جریمه محکوم شده بود.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.