وزارت داخله اعلام کرد: نیروهای امنیتی تدابیر شدید امنیتی برای تأمین امنیت جان شهروندان در نماز عید روی دست گرفته‌اند.

وزارت داخله: برای تأمین امنیت مساجد در ایام عید آماده‌ایم به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جواننجیب دانش سخنگوی وزارت امور داخله که در یک نشست خبری درمورد تأمین امنیت در روزهای عید سخن می‌زد بیان داشت که تدابیر شدید امنیتی در سراسر کشور به خصوص مساجد از سوی نیروهای امنیتی روی دست گرفته شده است.

وی تصریح کرد: هنوزتهدید جدی به طور مشخص متوجه هیچ مسجدی نیست و نیروهای امنیتی تمام مساجد به ویژه ۴۰۰ مدرسه ، تکیه‌خانه‌ها و مساجد جامع اهل تشیع را تحت پوشش قرار داده اند.

به گفته او مکان‌های که شهروندان برای تفریح در روزهای عید به آنجا می‌روند نیز تحت پوشش امنیتی سربازان افغان قرار دارند.

سخنگوی وزارت داخله هم‌چنان خاطر نشان کرده که برای تأمین امنیت کابل بانک بحث جریان دارد و قرار است پس از این محافظین این بانک افزایش یابد. کابل بانک به دلیل پرداخت معاش کارمندان دولت و سربازان ارتش بارها مورد حمله شورشیان قرار گرفته و در تازه‌ترین مورد سه شنبه هفته جاری نمایندگی این بانک در حوزه نهم شهر کابل مورد حمله قرار گرفت که در نتیجه‌ی آن دست‌کم ۵ تن کشته و ۸ تن دیگر زخمی شدند.

تأمین امنیت مساجد از سوی نیروهای امنیتی درحالی صورت می‌گیرد که در این اواخیر حمله برمکان‌های مقدس افزایش یافته‌است. درتازه ترین مورد، حمله بر مسجد امام زمان در قلعه‌ی نجارهای شهرکابل، دست‌کم ۳۰ کشته و ۵۰ زخمی بر جا گذاشت. مسوولیت این حمله را گروه داعش به عهده گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.