سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل امور مالیاتی فارس:

بخشنامه بخشودگی جرائم مالیاتی ابلاغ شد

مدیرکل امور مالیاتی استان فارس از مشخص شدن شروط بخشودگی جرائم مالیاتی در قالب یک بخشنامه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، ناصر هاشمی گفت: در بخشنامه ابلاغ شده به ادارات کل امور مالیاتی، با اشاره به قرار داشتن در سال رونق تولید، لزوم حمایت از تولید و کالای ایرانی و فعالان اقتصادی مورد تاکید قرار گرفته است.

او افزود: براساس این بخشنامه بخشودگی جرایم مالیاتی قابل بخشش موضوع ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم و مواد ۱۶۹، ۱۹۰، ۱۹۳، ۱۹۷ و ۱۹۹ قانون مالیات‌های مستقیم و مواد ۲۲ و ۲۳ قانون مالیات بر ارزش افزوده، برای اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی، تصمیماتی اتخاذ شده است.

هاشمی ادامه داد: در این خصوص در صورت پرداخت مانده بدهی قطعی شده (اعم از اصل بدهی و جرایم غیر قابل بخشش) تا پایان امسال، اشخاص حقیقی یا حقوقی غیردولتی به عنوان مودی خوش حساب مشمول مقررات ماده ۱۹۱ قانون مالیات‌های مستقیم خواهند شد که در این صورت، متناسب با شروط تعیین شده، بخشودگی‌هایی برای آنان اعمال می‌شود.

هاشمی بیان کرد: مودیانی که مانده بدهی قطعی خود را تا پایان مهرماه پرداخت کنند، مشمول بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرائم خواهند شد.

او گفت: مودیان واحد‌های تولیدی دارای پروانه بهره برداری و کسب از مراجع ذیربط در صورت پرداخت مانده بدهی قطعی شده از تاریخ اول آبان امسال تا سی‌ام آبان ماه امسال مشمول ۹۸ درصد بخشودگی جرائم و سایر مودیان مشمول ۹۶ درصد بخشودگی جرایم قابل بخشش خواهند شد.

هاشمی اظهار داشت: مودیان واحد‌های تولیدی دارای پروانه بهره برداری و پروانه کسب تولیدی، در صورت پرداخت مانده بدهی قطعی شده از تاریخ اول آذرماه تا پایان امسال، به ازای هر ماه معادل ۲ درصد از بخشودگی پیش بینی شده برای آن‌ها کسر خواهد شد.

مدیر کل امور مالیاتی استان فارس اعلام کرد که درصد کسر شده از بخشودگی سایر مودیان بجز واحد‌های تولیدی اعلام شده، به ازای هرماه ۴ درصد خواهد بود.

هاشمی همچنین با یادآوری اینکه براساس بخشنامه صادره، میزان بخشودگی جرایم براساس تاریخ پرداخت مانده بدهی قطعی شده هر یک از سنوات است، گفت: برای بخشودگی جرایم در اجرای این بخشنامه، مودیان یاد شده باید درخواست بخشودگی جرایم را به اداره امور مالیاتی تسلیم کنند.

او ادامه داد: مودیانی که قبل از این بخشنامه بدهی مالیاتی قطعی شده را پرداخت کرده باشند، می‌توانند درخواست بخشودگی جرائم را حداکثر تا تاریخ ۲۰ اسفندماه امسال به اداره‌های امور مالیاتی ارائه دهند.

هاشمی با یادآوری اینکه امکان بهره مندی مودیان مالیاتی از مفاد بخشنامه صادره برای هر یک از سنوات با پرداخت بدهی مالیاتی آن سال، فراهم است، گفت: استفاده از مفاد این بخشنامه برای بخشودگی جرایم عملکرد و دوره‌های مالیاتی سال‌های ۱۳۹۵، ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ برای مودیانی که طبق مقررات ماده ۱۶۹ قانون مالیات‌های مستقیم و آیین نامه اجرایی تبصره (۳) این ماده مکلف به ارسال فهرست معاملات هستند، منوط به ارسال فهرست معاملات هر یک از سال‌های ذکر شده تا پایان مهر ماه امسال است.
انتهای پیام/م

بخشنامه بخشودگی جرائم مالیاتی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
لطفعلیان
۱۷:۰۲ ۲۳ مرداد ۱۳۹۸
هیچ اداره مالیاتی به این بخشنامه توجهی نداره و بیشتر از 80% بخشودگی جرائم نمیدهند. یعنی با قبل فرقی نکرده.