سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آذری جهرمی:

به جای جذب نیرو، به دنبال ارائه خدمات به مردم هستیم/دست در جیب مردم نمی کنیم/ برای اجرای پروژه ها با کمبود بودجه مواجهیم

جلسه شورای هماهنگی ICT استان مرکزی دقایقی پیش با حضور وزیر ارتباطات در ساوه تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، جلسه شورای هماهنگی ICT استان با حضور محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی، استاندار مرکزی و مسئولان استانی و فرماندار ساوه و مسئولان این شهرستان در فرمانداری ساوه تشکیل شد.

 ارائه خدمات به مردم اولویت وزارتخانه است

محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این نشست گفت: به جای جذب نیرو ارائه خدمات به مردم اولویت وزارتخانه بوده و با وجود اینکه ۲ هزار بازنشسته داشتیم، ولی جدب نیرو نداشته‌ایم.

آذری جهرمی با اشاره به مشکلات بودجه‌ای افزود: بودجه وزارتخانه اراتباطات ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بوده که ۵۰۰ میلیارد تومان آن مربوط به هزینه‌های جاری است، بنابراین چیزی برای اجرای پروژه‌ها باقی نمی‌ماند.

او اضافه کرد: افزایش ارز شوک بزرگی بود،اما ما برخلاف دیگر ادارات، سعی نکردیم با افزایش ارز کالا‌ها را گران کرده و دست در جیب مردم کنیم، بلکه سعی کردیم بروکراسی اداری را کم کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: باید ظرف ۳ ماه آینده تقویت آنت‌دهی سایت همراه اول و ایرانسل در شهر ساوه، به نتیجه برسد، همچنین تقویت آنت‌دهی ۸ کیلومتری ساوه-سلفچگان نیز باید تا سه ماه آینده تکمیل و گزارش آن هم اعلام شود.

ساوه و زرندیه دو بال توسعه استان مرکزی

سید علی آقازاده استاندار مرکزی هم با بیان  اینکه سفر وزیر ارتباطات به این استان قطعا منشأ تحولات خوبی در حوزه ارتباطی و مخابراتی خواهد شد، گفت: ساوه و زرندیه یک مجموعه کامل و دو بال توسعه استان مرکزی به شمار می‌روند و باید مشکلات زیرساختی آن در راستای توسعه متوازن برطرف شود.

آقازاده افزود: صنعت مستقر در این دو شهرستان به عنوان مزیت برتر نیازمند امکانات زیرساختی همچون آب، برق و مخابرات است و باید برای توسعه صنعت و اقتصاد در این مناطق زیرساخت‌های مورد نیاز تامین شود تا مشکلی در سرمایه‌گذاری سرمایه گذاران بروز نکند.

او با تاکید بر اینکه ارتقای اداره مخابرات ساوه به مدیریت شهرستان از جمله ضرورت‌هاست تا نیاز‌های مخابراتی با تفویض اختیار کامل در سطح شهرستان انجام شود، اضافه کرد: تاسیس اداره ارتباطات و فناوری ارتباطات در ساوه نیز از جمله درخواست‌های مدیریت استان و مطالبات مردم است.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه سیاست دولت مهاجرت معکوس به روستاهاست، گفت: باید بستر استفاده کامل از خدمات ارتباطی در روستا‌ها ایجاد شود که این امر قطعا ماندگاری در روستا‌ها و عدم مهاجرت به شهر‌ها را رقم می‌زند.

افتتاح پروژه‌های زیرساختی و اپراتور‌های ارتباطی ساوه در مرکز pc این شهرستان از دیگر برنامه‌های سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به ساوه است.

آذری جهرمی سپس به شهرستان تفرش خواهد رفت و در این سفر با با نماینده مردم آشتیان، تفرش و فراهان و مسئولان شهرستان تفرش در فرمانداری این شهرستان دیدار خواهد داشت و بعد از صرف نهار با حضور در منزل یکی از ایثارگران شهرستان تفرش در حوزه آی سی تی با این ایثارگر و خانواده او دیدار خواهد داشت.

وزیر ارتباطات بعد از تفرش به اراک می‌رود و در جلسه شورای اداری استان مرکزی شرکت می‌کند و سپس طرح‌های حوزه آی سی تی استان مرکزی را به صورت نمادین افتتاح خواهد کرد.

محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به منظور سفری یک روزه به استان مرکزی، صبح امروز وارد ساوه شد و مورد استقبال مسئولان استان مرکزی و شهرستان ساوه قرار گرفت.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.