سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سعیدی: ووشو تحت حمایت کمیته ملی المپیک است

سرپرست دبیری کمیته ملی المپیک گفت: ورزش ووشو به علت اینکه جنبه قهرمانی دارد تحت حمایت کمیته ملی المپیک است.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، کیکاووس سعیدی سرپرست دبیری کمیته ملی المپیک در حاشیه مراسم همایش روز جهانی ووشو اظهار کرد: به هر حال  ورزش فقط در حیطه و وظایف یک دستگاه نمی‌گنجد و همه نهادها، دستگاه ها، سازمان‌ها و شهرداری‌ها می‌توانند در تامین و توسعه ورزش در بین مردم نقش داشته باشند. به هر حال  ورزش‌هایی که علاوه بر اینکه پایه ورزش همگانی هستند جذابیت خاص خود را داشته و در قهرمانی‌ها هم حضور دارند. همچنین  ورزش ووشو در مسابقات آسیایی  مدال می‌گیرد و در سطح جهان هم قهرمانان به نامی دارد و این موضوع ارزشمند است که می‌توانند علاقمندان خود را در همه رده‌های سنی جذب کنند و محدودیت سنی و جنسی ندارد و همه بانوان می‌توانند به این رشته جذاب بپردازند. 

اوافزود: ورزش  ووشو به علت اینکه جنبه قهرمانی دارد برای ما دارای اهمیت است و تحت حمایت کمیته ملی المپیک قرار دارد، ووشو جزء ورزش‌هایی است که تعداد  مدال‌های ما را خوش رنگ و زیاد می‌کند.

کمیته المپیک نگاه حمایتی به ورزش ووشو دارد 

سعیدی درباره اینکه ووشو احتمال دارد که در سال‌های بعد به المپیک راه یابد و کمیته ملی المپیک برنامه‌ای برای حمایت از این ورزش دارد، گفت: به طور حتم از این ورزش حمایت می‌کنیم. کمیته ملی المپیک نگاه حمایتی به این رشته ورزشی و فدراسیون‌های المپیکی دارد. ووشو  در  بازی‌های آسیایی شرکت می کند  و این رشته ورزشی در همه ادوار حضور در آسیا مدال‌های خوش رنگی برای کشورمان کسب کرده است.

بحث زیر ساخت ها در حیطه وظایف کمیته ملی المپیک نیست 

او درباره اینکه سالن تمرینی و امکانات ووشو نامناسب است، گفت: بحث زیر ساخت‌ها و امکانات سخت افزاری در حیطه وظایف و ماموریت کاری ما نیست و ما صرفا در بخش اعزام‌ها ، آموزش  و برنامه‌های مربوط به المپیک فعالیت می‌کنیم. به هر حال باید امکانات و زیرساخت‌های لازم برای ووشوکاران ما باید فراهم شود و مربیان بتوانند بدون دغدغه فعالیت آموزشی خود را انجام بدهند. ما توصیه می‌کنیم که زیر ساخت‌ها انجام شود، اما دستگاه‌های مربوطه باید مساعدت و همکاری را با فدراسیون ووشو داشته باشند.  

سعیدی درباره اینکه حضور این همه ووشوکار و دوستداران این رشته ورزشی در مراسم روز جهانی ووشو چه پیامی دارد، گفت: پیام نشاط، سلامت و شادابی دارد. مردم ما به عنوان یک سرمایه اجتماعی نیاز به ورزش و شادابی دارند. به طور حتم برگزاری چنین مراسمی به توسعه ورزش ووشو کمک می‌کند و جذابیت‌هایی که این رشته ورزشی دارد و نمایش‌های خوبی که این ورزشکاران اجرا کردند مخاطبان زیادی را به خود جلب می‌کند و مردم به این رشته ورزشی گرایش بیشتری پیدا می‌کنند.  


بیشتر بخوانید:

نفرات راه یافته به اردوی تیم ملی ووشو مشخص شدند

ظفری حضور در مسابقات جهانی ووشو را از دست داد


انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.