نظام الدین نوری مدیر مسئول انتشارت زهره در خصوص ترفند ناشران و کتاب فروشان برای جذب مخاطب به خبرنگار ما گفت: مردم از دستفروشان به علت قیمت کم، کتاب میخرند. گاهی اوقات فروشندگان با ترفند خود مثل تبلیغ قیمت بالا و تخفیف ویژه، مردم را برای خرید کتاب زیرمیزی گول میزنند.
نوری با اشاره به اینکه مکانهای فرهنگی مانند کتاب فروشیها از ترفند طراحی ویترین برای جذب افراد استفاده میکنند، اظهار داشت: بنده به عنوان ناشر یا مخاطب عام این کار کتاب فروشان را تحسین میکنم؛ به نظرم کار عالی برای تبلیغ است. به شرط اینکه کتاب دارای محتوای مناسب و کافی برای مخاطب باشد.
وی افزود: گاهی اوقات در تهران افراد ممکن است به خرید کالایی مانند کتاب نپردازند؛ اما در یک شهرستان با طراحی یک ویترین خوب، جذب خرید کتاب پرمحتوا با قیمت مناسب شوند.
نوری در پایان گفت: به عنوان ناشر از صدا و سیما درخواست پخش برنامههایی با محتوای دورهمی اهالی قلم و مخاطبان در جهت معرفی کتاب را دارم. البته فقط تلاش رسانهها و تلویزیون در این امر کافی نیست؛ همه باید با همت لازم در جهت افزایش فرهنگ کتاب و کتاب خوانی در تلاش باشیم تا اوضاع بهتری پیش روی ما باشد.
انتهای پیام/