مهمترین رویدادهای ادیی را در هفته گذشته در اینجا بخوانید.

فرمانده کل قوا: ارتش و همه‌ی ما باید به شهدایمان افتخار کنیم/اعلام زمان آخرین مهلت ثبت نام در طرح «تابستانه کتاب ۹۸»

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،  مهمترین رویدادهای حوزه ادبیات هفته گذشته  را می توانید در این گزارش بخوانید.

فرمانده کل قوا: ارتش و همه‌ی ما باید به شهدایمان افتخار کنیم

یادداشت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره شهدای عزیز ارتش جمهوری اسلامی ایران که در ابتدای کتاب زندگینامه داستانی شهید مدافع حرم سرهنگ مجتبی ذوالفقارنسب نگاشته شده است، منتشر شد.

فرمانده کل قوا در ابتدای این کتاب اینگونه نوشته‌اند:
"شهید عزیز آقای مجتبی ذوالفقارنسب و هر فداکار مانند آن عزیز، مایه سربلندی کشور و ملت و سرباز حقیقی اسلام و قرآنند. ارتش جمهوری اسلامی ایران و همه ما باید به کسانی، چون شهید ذوالفقارنسب افتخار کنیم.
سلام‌الله علیه و علی جمیع الشهداء
سیدعلی خامنه‌ای"

جشن انتشار چهار کتاب «زنان مقاوم خرمشهر» برگزار شد/ مومنی شریف: خاستگاه ادبیات دفاع مقدس در ایران، مردمی است

جشن انتشار چهار کتاب زنان مقاوم خرمشهر با عناوین ساجی، صباح، چراغ‌های روشن شهر و زیباترین روز‌های زندگی در تالار سوره حوزه هنری با حضور محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری، مرتضی سرهنگی مدیر دفتر ادبیات پایداری حوزه هنری و حجت الاسلام و المسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

در این مراسم، محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری با اشاره به اینکه امروز برای ما و ادبیات دفاع مقدس روز مهمی است، گفت: پیش از این در تخیلمان نمی‌گنجید که در یک روز چهار کتاب را از چهار بانوی مبارز رونمایی کنیم. خوشحالم امروز بار عظیمی از خاطرات دفاع مقدس را خواهران نویسنده می‌کشند. این سال‌های سال برای ما ذخیره خواهد شد. ادبیات جنگ در دنیا معمولا خاستگاه دیگری دارد؛ برخلاف همه دنیا که خاستگاه جناحی و حکومتی دارد، ادبیات دفاع مقدس ما خاستگاهش مردمی است.

اعلام زمان آخرین مهلت ثبت نام در طرح «تابستانه کتاب ۹۸»

کتابفروشان تا چهارشنبه (۱۹ تیرماه) فرصت دارند با مراجعه به سامانه اینترنتی tarh.ketab.ir نسبت به ثبت نام در طرح «تابستانه کتاب ۹۸» اقدام کنند.بعد از گذشت بیش از یک هفته از آغاز ثبت‌نام کتابفروشان سراسر کشور در طرح «تابستانه کتاب ۹۸» تاکنون ۵۸۲ کتابفروشی برای حضور در این طرح ثبت نام کرده اند.

گفتنی است، کتابفروشان تا ۱۹ تیرماه فرصت دارند برای ثبت نام در طرح «تابستانه کتاب ۹۸» اقدام کنند و این فرصت قابل تمدید نیست.

سه اسباب‌بازی کانون رونمایی می‌شود

آیین رونمایی بازی «ذره‌بین» و همچنین بازتولید سرگرمی‌های پرمخاطب «دست به دست» و «معمای جورچین» ساعت ۱۰ صبح روز چهارشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۸ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود.

سرگرمی جدید «ذره‌بین» که با مشارکت مجموعه «بازی‌تا» با هدف حمایت از تولیدکنندگان بخش خصوصی صنعت اسباب‌بازی تولید شده است، علاوه بر تقویت حافظه کوتاه مدت، دقت کودکان را در مشاهده و دیدن اطراف‌شان افزایش می‌دهد.

دبیران علمی کتاب سال و جایزه جهانی کتاب سال منصوب شدند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در احکامی جداگانه دبیران علمی سی و هفتمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران و بیست و هفتمین دوره جایزه جهانی کتاب سال را منصوب کرد.

سید عباس صالحی در حکمی حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی مهدوی راد را به عنوان دبیر علمی سی و هفتمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران منصوب کرد.همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی احمد علی حیدری را به عنوان دبیر علمی بیست و هفتمین دوره جایزه جهانی کتاب سال منصوب کرد.

کتاب خاطرات منتشر نشده رهبر انقلاب رونمایی شد

آیین رونمایی کتاب «روایت رهبری» (به مناسبت جمهوریت و اسلامیت در انتخاب، ولی فقیه) در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.در ابتدای مراسم مستندی از زندگی رهبر معظم انقلاب پخش شد.

در این مراسم سید یاسر جبرائیلی نویسنده کتاب روایت رهبری و حجت الاسلام و المسلمین محسن قمی، معاون ارتباطات بین الملل دفتر مقام معظم رهبری، ایمان عطارزاده معاون هماهنگی و رئیس حوزه ریاست دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه‌ای، سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران و سید حمید برهانی حضور داشتند.

عطارزاده: کتاب «روایت رهبری» سرآغازی جدید برای پژوهشگران است

ایمان عطارزاده در این مراسم گفت: آیین معرفی کتاب «روایت رهبری» از مجموعه تولیدات دفتر حفظ و نشر است و از مجموعه محصولاتی است که برای پژوهشگران تعیین و به قلم دکتر یاسر جبرائیلی نوشته شده است. از ویژگی عمده کتاب این است که برای نخستین بار خاطرات گفته نشده مقام معظم رهبری را منتشر و بخشی از مذاکرات مجلس خبرگان در خرداد ۶۸ را آورده است. این کتاب می‌تواند سرآغازی جدید برای پژوهشگران و مسئله مهم انتخاب، ولی فقیه باشد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: ادبیات ، معرفی کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.