سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری همایش تخصصی روش‌های نوین تعلیم و تربیت با تکیه بر بیانیه گام دوم انقلاب

همایش تخصصی روش‌های نوین تعلیم و تربیت با تاکید بر بیانیه گام دوم انقلاب در مکتب نرجس (علیهالسلام) مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، خانم پروفسور کرمانی در این همایش گفت: تنها مسئولیتی که جایگزین و بدل ندارد "مادر" است به همین جهت ما با همه فعالیت‌های خانم‌ها موافقیم، اما بی شک مادری، فرزندآوری و تربیت جایگزین ندارد.

او تصریح کرد: ارتباط جایگاه مادر و بیانیه گام دوم بسیار مهم است و باید بگویم که ابزار تحقیق روش‌های نوین تعلیم و تربیت، به دست زن است و مادران هستند که نسل آینده را تربیت می‌کند.

پروفسورکرمانی گفت: از ویژگی‌های انقلاب اسلامی می‌توان به سه عرصه و سه ضلع مثلث، حاکمان و جامعه نخبگان، اراده ملی، اشاره کرد.

او افزود: دنیای استکبار اکنون به این نتیجه رسیده است که از طریق فرهنگ و علوم انسانی می‌تواند نتیجه بگیرد و این در حالیست که انقلاب اسلامی ایران به دومین مرحله خودسازی در جامعه پردازی و تمدن سازی وارد شده است و تا به خودسازی نرسیم به هیچ جا نمی‌رسیم.

او تصریح کرد: رهبری در ۴۰ سالگی انقلاب بیانیه گام دوم را بیان کردند که به معنای رسیدن به بلوغ در بینش اسلامی است و در این مقطع دیگر انجام دادن خطا پذیرفتنی نیست.

پروفسور کرمانی گفت: علم و پژوهش، معنویت و اخلاق و اقتصاد سه ضلع یک مثلث هستند اگر علم و پژوهش باشد و اقتصاد هم باشد، ولی معنویت نباشد هیچ فرقی با غربی‌ها نداریم.

کرمانی افزود: معنویت و اخلاق، جهت دهنده همه حرکت‌ها و نیاز اصلی جامعه، فردی و اجتماعی است.

او تصریح کرد: تلاش غرب در ترویج سبک زندگی غربی، زیان‌هایی در عرصه‌های مختلف به کشور و ملت زده است و مقابله با آن جهادی همه جانبه و هوشمندانه می‌طلبد که بار آن به دوش شما جوان هاست. انقلاب ما یک موجود زنده و پایا، دائم رو به کمال است و نیاز به مراقبت و همدلی همه افراد جامعه دارد.
 
انتهای پیام//م.ی
 

 

بلوغ ارزش های دینی در ۴۰ سالگی انقلاب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.