سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۵۶۷ نفر متاثر از طوفان در سیستان راهی بیمارستان شدند

مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی زابل گفت: ۵۶۷ نفر بیمار متاثر از عوارض توفان گرد و خاک در سیستان از روزسه شنبه هفته گذشته تاکنون روانه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شدند.

غلامعلی رفعت مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی زابل در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت:  در پی شروع شدت وزش توفان‌های گرد و خاک در منطقه سیستان از ساعت ۸ شب سه شنبه ۱۵ مرداد ماه جاری تا ساعت ۸صبح امروز ۲۰ مرداد ماه جاری ۵۶۷ نفر دچار مشکلات قلبی، تنفسی، چشمی و ترافیکی شدند.

او افزود: از این تعداد ۱۳۹ نفر جهت ادامه درمان در بخش‌های مختلف بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی زابل بستری شدند و ۳۷۸ نفر هم بصورت سرپایی از خدمات اورژانس‌های پیش بیمارستانی و بیمارستانی بهره‌مند شدند.

به گفته رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان کاهش میزان دید افقی، غبارآلود شدن آسمان، کاهش کیفیت هوا و کاهش شعاع دید افقی به کمتر از ۱۰۰۰ متر، اختلال در ناوگان حمل و نقل و بروز خسارت به سبب وزش باد از دیگر پیامد‌های این پدیده مخاطره آمیز است.

ملاشاهی  با بیان اینکه هم استانی‌های عزیز تا زمان فروکش کردن طوفان از سفر‌های غیرضروری به مناطق شمال استان خودداری کنند، گفت: توصیه می‌شود بیماران قلبی و تنفسی، کودکان و سالمندان از تردد‌های غیر ضروری در مناطق تحت تأثیر طوفان اجتناب کنند. همچنین با توجه به شدت وزش باد توصیه می‌شود از کار و فعالیت در ارتفاعات و ساختمان‌های بلند در زمان وزش طوفان خودداری شود.

او ادامه داد: انتظار می‌رود روز پنج شنبه سرعت وزش باد در شمال استان به تدریج کاهش یابد.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان: از روز دوشنبه وزش باد و گردوخاک با شدت کمتر به همراه غبار گسترده در نوار شرقی و مرز‌های غربی استان، شرق خراسان جنوبی و نوار شرقی استان کرمان رخ می‌دهد.

انتهای پیام/ع

آلودگی هوا در سیستان

برچسب ها: اورژانس ، آلودگی هوا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.