سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح رایگان تشخیص زود هنگام سرطان سینه برای بانوان جهرمی

طرح رایگان تشخیص زودهنگام سرطان سینه برای دومین سال پیاپی در بین بانوان بالای ۲۰ سال سطح شهرستان جهرم اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد رحمانیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: سرطان سینه یکی از رایج‌ترین سرطان‌ها در دنیا است و علائمی دارد، که برخی افراد نسبت به این علائم بی توجه هستند.

او تصریح کرد: در سال‌های اخیر با پیشرفت‌های که در تشخیص زودهنگام این بیماری به وجود آمده، درمان نیز با موفقیت بیشتری همراه شده است، زیرا وقتی توده‌های سرطانی در اندازه کوچک تشخیص داده می‌شوند به خوبی درمان‌پذیر هستند و این به کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری کمک بسیاری می‌کند.

رحمانیان تصریح کرد: تشخیص به موقع بیماری رکن اصلی درمان بوده، و این طرح، مهمترین اقدام سنجش سلامت برای کنترل و پیشگیری از بیماری‌های سینه است که با اجرای آن همه افراد بالای ۲۰ سال از نظر میزان احتمال خطر غربالگری می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم ادامه داد: در این طرح پس از بررسی اولیه، ضمن اطمینان بخشیدن به افراد سالم، موارد ابتلا به بیماری‌های سینه شناسایی و به متخصص مرکز معرفی می‌شوند و مراحل تکمیلی تشخیص و درمان ایشان به صلاح‌دید پزشک فوق تخصص جراحی سرطان در همین شهرستان به طور کامل انجام می‌شود.

او اضافه کرد: این طرح رایگان است و همه بانوان بالای ۲۰ سال شهرستان جهرم می‌توانند هر روزه به مرکز جامع سرطان خاتم النبیاء مراجعه نمایند و وضعیت سلامت خود را ارزیابی نمایند.

رحمانیان اظهار کرد: سن ابتلا به بیماری‌های سرطان به خصوص بیماری سرطان سینه پایین آمده است و شایسته است بانوان جهرمی، از ۲۱ تا ۲۹ مردادماه جاری با مراجعه به مرکز خاتم‌الانبیای بیمارستان پیمانیه، میزان سلامت خود را ارزیابی و غربالگری کنند و مشمول این طرح شوند.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/ت

فراخوان تشخیص زودهنگام سرطان سینه برای بانوان جهرمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.