سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کلاهبرداری از ۵۰ نفر به شیوه درج آگهی در سایت

فرمانده انتظامی فارس از دستگیری اعضای باندی که از طریق درج آگهی در سایت، مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سردار رهام بخش حبیبی فرمانده انتظامی فارس اظهار کرد: پس از مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا و طرح شکایت خود با موضوع درج آگهی در یکی از سایت‌های تبلیغات محور، بررسی موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفت.

او افزود: شهروندان در اظهارات خود بیان کردند که در فضای مجازی، با یک آگهی تحت عنوان کاریابی و استخدام مواجه و متهم برای انجام مراحل مقدماتی از آنان درخواست واریز مبالغی وجه به حساب خود می‌کند و پس از دریافت وجه، دیگر جوابگوی تماس تلفنی متقاضیان نبوده است.

فرمانده انتظامی استان فارس تصریح کرد: پس از تحقیقات تکمیلی پلیس، مشخص شد که متهم یا متهمان این پرونده از شگرد‌های مختلفی برای درج آگهی خود مانند فروش حیوانات خانگی، کاریابی و استخدام، فروش لوازم خانگی و گرفتن ویزا استفاده می‌کنند.

او گفت: با اقدامات فنی و مهندسی مأموران پلیس فتا، در این خصوص اعضای یک باند کلاهبرداری که ۳ نفر بودند، شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند.

این مقام ارشد انتظامی در استان فارس با بیان این که متهمان در اظهارات خود به کلاهبرداری از ۵۰ نفر به مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتراف کردند، افزود: برخی از شهروندان به واسطه قیمت پایین و به علت اعتماد نابجا در دام اینگونه افراد قرار می‌گیرند و بدون تحقیق اقدام به واریز وجه به عنوان پیش پرداخت می‌کنند.

سردار حبیبی از شهروندان خواست هرگز فریب اینگونه آگهی‌ها را نخورند و تا زمان دریافت کالا و یا انجام خدمات از طرف فرد درج کننده آگهی، مبلغ یا مبالغی را واریز نکنند.

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: شهروندان می‌توانند در صورت برخورد با هرگونه مورد مشکوک دراین رابطه، آن را از طریق وب سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir و یا شماره تماس ۰۷۱۲۱۸۲۷۸۰۴ اطلاع دهند.

انتهای پیام/چ

کلاهبرداری به شیوه درج آگهی در سایت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.