سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت ۵۰ درصد اطلاعات جغرافیایی روستا‌های آذربایجان غربی

در راستای تحقق شعار "ایران هوشمند" ۵۰ درصد از اطلاعات جغرافیایی روستا‌های آذربایجان غربی به ثبت رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی با تأکید بر تحقق شعار ایران هوشمند گفت: ۵۰ درصد از اطلاعات جغرافیایی روستا‌های استان در این راستا پایش و در سامانه ثبت شد. 

قاسم جلیلی نژاد افزود: با کمک شرکت زیرساخت ارتباطات و مخابرات استان تیم‌هایی تشکیل شده است تا تمام روستا‌ها رصد شود و اطلاعات جغرافیایی را ثبت و پایش کنند.

جلیلی نژاد تصریح کرد: آذربایجا‌ن غربی حدود سه هزار و ۲۰۰ روستا دارد که این طرح در دو هزار و ۲۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار آن اجرایی می‌شود.

وی گفت: در برنامه ششم توسعه پیش‌بینی شده است که ۸۰ درصد چهار خدمت اصلی در زمینه‌های کشاورزی، بهداشت، آموزش و بانکی در روستا‌ها به صورت آنلاین ارائه شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجا‌ن غربی، با بیان اینکه اطلاعات اینترنت و وضعیت پوشش استان به روز نبوده و خلاء‌هایی در آن وجود دارد، اضافه کرد: پایش اطلاعات ارتباطات روستایی از یک ماه پیش آغاز شده و در سامانه DR که تمام روستا‌ها و شهر‌ها را نشان می‌دهد، ثبت شده است.

طرح پایش ارتباطی روستا‌ها بر اساس درخواست وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به طور همزمان در سطح کشور اجرا می‌شود و تیم‌های کارشناسی با تجهیز به گوشی‌های مجهز به نرم افزار‌های مربوطه، به روستا‌های مشمول طرح اعزام می‌شوند تا با بازدید و ارزیابی میدانی اطلاعات لازم را جمع‌آوری کنند.

انتهای پیام/ج

ثبت  اطلاعات جغرافیایی روستا‌ها

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.