سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر خارجه انگلیس: خواستار تداوم برجام هستیم / پمپئو: امیدواریم گفت‌وگو‌ها با کره شمالی به زودی از سر گرفته شود

دومینیک راب در کنفرانس خبری مشترک با وزیر خارجه آمریکا بار دیگر بر لزوم تداوم توافق هسته‌ای ایران تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دومینیک راب، وزیر خارجه انگلیس پس از دیدار با مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در واشنگتن در یک کنفرانس خبری مشترک بار دیگر بر لزوم تداوم برجام تاکید کرد و گفت: انگلیس تلاش می‌کند این توافق به طور کامل اجرا شود.

او همچنین محافظت از آزادی تردد در تنگه هرمز را یک مسئله مرتبط با امنیت جهانی خواند و مدعی شد به دنبال کاستن از تنش‌ها با ایران در آب‌های خلیج فارس است.

پمپئو نیز در این کنفرانس خبری رابطه میان انگلیس و آمریکا را رابطه‌ای خاص توصیف کرد و از اقدام انگلیس در پیوستن به ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج فارس تشکر کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا در بخش دیگری از سخنانش گفت امیدوار است که گفت‌وگو‌ها با کره شمالی به زودی از سر گرفته شود و اینکه دو طرف مشغول برنامه ریزی برای شروع مذاکرات ظرف چند هفته آینده هستند.

ادعای پمپئو در حالی مطرح شده که یک دیپلمات ارشد کره شمالی روز گذشته در همایش خلع سلاح هسته‌ای اقدام آمریکا در برگزاری مانور نظامی مشترک با کره جنوبی را خصمانه توصیف کرد و گفت واشنگتن در حال دامن زدن به تنش‌های نظامی است.

او همچنین تصریح کرد برگزاری این مانور نظامی ممکن است کره شمالی را به تجدیدنظر در گام‌های مهمی که تا به حال برداشته‌ است،  وادار کند. 

انتهای پیام/

برچسب ها: انگلیس ، آمریکا ، برجام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.