سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جهاددانشگاهی بیش از هر نهاد دیگری نقش کلیدی در کاهش تحریم‌ها دارد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه با اشاره به شرایط تحریم کشور، گفت : در این زمان جهاددانشگاهی بیش از هر نهاد دیگری می‌تواند نقش کلیدی در کاهش تحریم‌ها داشته باشد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،محمدابراهیم الهی تبار معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه دنیای امروز دنیای علوم و فنون است، گفت : در این شرایط، کشور و جامعه‌ای می‌تواند مدعی و نقش‌آفرین باشد که قدرت دانایی خود را ارتقا داده و به توانایی رسیده باشد.

او گفت : اساسی‌ترین نیاز برای این دوران پرورش و هدایت استعداد‌ها برای تبدیل علوم به فنون کاربردی است، کاری که به عنوان یکی از وظایف اصلی جهاددانشگاهی تعریف شده است.

او با اشاره به اهمیت جایگاه جهاددانشگاهی در مقطع کنونی که کشور در آن قرار دارد، گفت: حمایت از پژوهش‌های کاربردی، هدایت تحقیقات به سمت نیاز‌های کشور و رشد تولید و خدمات ملی نقشی اساسی است که در این مقطع بیشتر از هر زمانی از جهاد دانشگاهی انتظار می‌رود.

او به شرایط تحریم کشور اشاره کرد وافزود: هر چه کشور به سمت ارتقای بهره‌وری در عرصه کار، تولید و خدمات حرکت کند، از آسیب فشار‌های بیرونی در امان می‌ماند و در این زمینه جهاددانشگاهی می‌تواند نقش کلیدی داشته باشد.

الهی تبار به جایگاه متمایز جهاددانشگاهی اشاره کرد و افزود: آنچه جهاددانشگاهی را در بین نهاد‌های مولود انقلاب اسلامی متمایز می‌کند، نگاه درست به عناصر اصلی تحقق پیشرفت بوده که شامل توسعه فرهنگی، علمی و فناورانه و مهارت‌ها است.

او افزود: در قضاوت نقش آفرینی موثر جهاددانشگاهی در رشد کشور، نباید از میزان تسهیل و همکاری دستگاه‌ها نسبت به این نهاد و امر پژوهش غافل شد. به طور معمول دستگاه‌ها در برنامه ریزی‌ها درگیر روندی روزانه و به دنبال بازدهی‌های کوتاه مدت بوده اند که این با نگاه توسعه‌ای و فرآیند گونه ماموریت‌های جهاددانشگاهی فاصله دارد.

او افزود: البته جهاددانشگاهی نیز در این میدان نیاز به ایجاد اطمینان و اعتماد بیشتر در دستگاه‌ها و مدیران دارد.

الهی تبار حرکت قدرتمندانه جهاددانشگاهی را زمینه ساز بهبود رونق تولید و اشتغالزایی در کشور دانست و افزود: هر چه جهاددانشگاهی در کارکرد‌ها و ماموریت خود قوی‌تر عمل کند روند حرکت کشور از تصدی گری دولتی به بخش خصوصی خواهد بود و تولید شدت بیشتری می‌گیرد و بار هنگفتی از هزینه‌های خدمات از دوش دولت کاسته می‌شود.

او افزود: همچنین این حرکت قدرتمندانه و جهادی، اشتغالزایی، افزایش تولید، رقابتی‌تر شدن خدمات و در نهایت رشد اقتصادی و بالا رفتن سطح رضایت عمومی را در پی خواهد داشت و مصداق و نمونه برجسته آن هم شرکت‌های دانش بنیان و فناورانه هستند که به عنوان کلید قفل اشتغال و تولید ثروت در هر جامعه تعریف شده اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه به قابلیت‌های بالای جهاددانشگاهی کرمانشاه اشاره کرد و افزود: امروز جهاددانشگاهی کرمانشاه می‌تواند با توجه به نیاز‌ها و ضرورت‌های استان، در زمینه بهینه‌گی تولید و خدمات و ارتقای رتبه کسب و کار استان با تمرکز بر تولید فناورانه نقش آفرین باشد.

او افزود: متاسفانه در استان کرمانشاه تفکر نادرستی در حوزه اشتغال شکل گرفته که کار را معادل استخدام دولتی می‌دانند و این امر موجب شده از ظرفیت قابل توجه فارغ التحصیلان استان آن طور که باید بهره نگیریم و این درحالی است که نشانه‌های جامعه رشد یافته ترجیح کار خلاقانه است و باید تحصیل گروه‌های جوان برای نیاز‌های استان و هدایت هوشمندانه به سمت بهینه سازی خدمات و تولید باشد.

الهی تبار گفت: در همین راستا جهاددانشگاهی می‌تواند نقش مهمی دراین زمینه ایفا کرده و با پرورش و هدایت جوانان خلاق و صاحب ایده زمینه رونق تولید و اشتغال در استان را فراهم کند .

 

 

انتهای پیام/د

کشور و جامعه‌ای می‌تواند مدعی و نقش‌آفرین باشد که قدرت دانایی خود را ارتقا دهد

 

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.