مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمانشاه گفت : طرح «زندگی پایدار» با هدف بهبود آمار ازدواج در این استان اجرایی می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،علیرضا گودرزی مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمانشاه گفت : برنامه‌ها و طرح‌هایی برنامه ریزی شده و هم اکنون در دست اجرا است.

او در خصوص نتایج طرح «زندگی پایدار» که در کرمانشاه از سال گذشته آغاز شده است، گفت : آمار ازدواج پیش از این در استان کرمانشاه خیلی خوب نبود و ما به این منظور از ۲ سال گذشته با استفاده از ظرفیتی که در استان وجود دارد، اساتید دانشگاهی، صاحب نظران و روانشناسان در حوزه خانواده طرحی را تحت عنوان «زندگی پایدار» تهیه و اجرا کردیم که نتایج خوبی نیز به همراه داشته است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه طرح مذکور یک طرح ۳ ساله است، افزود: هدف این طرح پایداری زندگی زوجین و کسانی است که می‌خواهند وارد زندگی مشترک شوند.

این مسئول گفت: نهاد خانواده یکی از نهاد‌های مهم است که اگر سالم و پایدار باشد، مشکلات در سایر حوزه‌ها و حتی حوزه‌های اقتصادی و سیاسی کاهش خواهد یافت.

گودرزی افزود: در قالب طرح مذکور ما قبل ازدواج، حین ازدواج و پس از ازدواج جوانان را تا ۵ سال ابتدایی زندگی پوشش می‌دهیم و این اجرای این طرح نیز تا ۳ سال ادامه دارد.

او افزود: ما جوانان زیادی داریم که در چندسال آینده اقدام به تشکیل خانواده می‌کنند که باید برای این جوانان برنامه ریزی داشته باشیم و این افراد باید با مسائل و مفاهیم زندگی آشنا شوند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمانشاه جامعه هدف برای آموزش مهارت‌های پیش از ازدواج را دانش آموزان دبیرستانی، دانشجویان و سربازان دانست و گفت: یک تقسیم کار در استان در این زمینه صورت گرفته و به هردستگاه شرح وظایفش اعلام شده است.

این مسئول از ارائه آموزش به جامعه هدف فوق خبر داد و گفت: بخش اول در این زمینه اطلاع رسانی و آگاهسازی افراد است و باید با چالش‌های پیش رو در زندگی آشنا شوند.

او به آموزش‌های حین ازدواج نیز در قالب این طرح اشاره و تصریح کرد: برای زوجینی که در مرحله ورود به زندگی مشترک هستند نیز آموزش‌های ۲ ساعته داشتیم که آن را به ۶ ساعت افزایش داده ایم.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمانشاه گفت: در این بخش کلاس‌های ما در تمام استان و شهرستان‌ها برگزار می‌شود و افراد مجربی نیز به این منظور به کارگیری شده اند.

این مسئول با بیان اینکه طرح مذکور از ۳ ماهه پایانی سال گذشته اجرا شده است، گفت: از آغاز اجرای طرح مذکور تاکنون قریب به ۹۸ درصد از زوجین در این کلاس‌ها شرکت کرده و آموزش‌های لازم را در موضوعات مختلف فرا گرفته اند.

گودرزی به حمایت‌های پس از ازدواج از زوجین در قالب طرح مذکور نیز اشاره و گفت: تا ۵ سال اول زندگی زوجین، آن‌ها را رها نمی‌کنیم و با استفاده از ظرفیت‌های موجود و آموزش‌ها تاب آوری جوانان را بالا ببریم.

وی گفت: در قالب این طرح با اقدامات مداخله‌ای توسط مشاوران و کارشناسان بهزیستی، به تداوم و پایداری زندگی جوانان کمک می‌کنیم.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمانشاه به کاهش ۸.۴ درصدی طلاق طی سال ۹۷ نسبت به سال قبل اشاره کرد و آن را یک رکورد دانست که در نتیجه اقدامات مذکور حاصل شده است و با کاهش بیش از ۴۵۰ موردی رتبه کرمانشاه در بحث طلاق از اول به پنجم رسیده است.

این مسئول افزود: در نقطه مقابل سال گذشته افزایش ۱.۷ درصدی را در زمینه ازدواج داشتیم که روند خوبی است و نشان دهنده اثرگذاری اجرای طرح «زندگی پایدار» در این زمینه است.

وی گفت: خوشبختانه با اقدامات فوق، شیب آسیب‌های اجتماعی که کاهش آن مد نظر مقام معظم رهبری است، در استان کرمانشاه شیب نزولی پیدا کرده است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمانشاه اعطای تسهیلات ازدواج را که به صورت ملی اجرا می‌شود، یکی از مشوق‌ها در این زمینه دانست و گفت: هم اکنون علی رغم اینکه مشکلات اقتصادی وجود دارد، اگر جوانان بتوانند در بحث تسهیلات مدیریت داشته باشند، می‌توانند زندگی خوبی را آغاز کنند .

 

 

انتهای پیام/د

بهبود آمار ازدواج

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.