سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل روابط عمومی استانداری ایلام :

خبرنگاران بازوان اصلی سیستم اطلاع رسانی دولت هستند

مدیرکل روابط عمومی استانداری ایلام گفت: روز خبرنگار متعلق به همه کسانی است که پیامی سازنده برای ارائه دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ; آیت قیصربیگی در نشست اصحاب رسانه با فرماندار سیروان که جهت تشریح دستاوردهای سفر استاندار به سیروان برگزار شد گفت: استاندار ایلام به جهت پاسخگویی مسئولان به رسانه ها دستور دادند که فرمانداران در نشست با رسانه ها نتایج سفر های شهرستانی را به اطلاع مردم برسانند و امروز این مهم از شهرستان سیروان شروع شده است.

او در ادامه، روز خبرنگار را به اصحاب قلم و رسانه تبریک گفت و اضافه کرد:سوگند خداوند به قلم و نوشتن، قلم را مقدس و نوشتن را حرمت بخشیده است و این مهم وظیفه خبرنگاران را بس سنگین و خطیر نموده است.

قیصربیگی روز خبرنگار را متعلق به همه کسانی دانست که پیامی سازنده برای ارائه دارند، بیان کرد: رسانه چشمان تیز بین جامعه در رصد عملکرد مسئولان است تا هم با انتقاد منصفانه از انحراف مسیر خدمتگذاری جلوگیری کنند و هم با دفاع صادقانه یار و یاور مسئولان باشند و از جهتی با طرح خواست و مطالبات مردمی مسئولان را به پاسخگویی وا دارند.

او باعنوان این مطلب که خبرنگاران بازوان اصلی سیستم اطلاع رسانی دولت هستند، ادامه داد: در وادی نویسندگی خود را یک خبرنگار می دانم و در سمت روابط عمومی نیز جهت انتقال پیام مردم به مسئولان و ارائه عملکرد مسئولان به مردم نیز حامی رسانه ها هستم.

قیصربیگی با اشاره به این موضوع که قلم خبرنگاران بر افکار عمومی تاثیر گذار است و به پاسخ کشیدن مسئولان بیانگر قدرت قلم است، یادآورشد: مدیران ما اگر به مردم سالاری و پاسخگویی به مردم اعتقاد دارند بایست بدانند که خبرنگاران نمایندگان افکار عمومی و مردم هستند.

او عنوان کرد:مدیرانی که نسبت به خبرنگاران به عنوان نمایندگان افکار عمومی پاسخگو نیستند و خود را بی نیاز از پاسخگویی به مردم می دانند، به مردمسالاری اعتقادی ندارند.

مدیرکل روابط عمومی استانداری ایلام نقد اصولی و صادقانه خبرنگاران که منجر به اصلاح مسیرهای اشتباه شود را بهتر از تعریف و تمجید غیر صادقانه عنوان کرد و افزود: البته محدود کردن خبرنگاران به رویکردی صرفا انتقادی درست نیست بلکه می طلبد که در کنار نقدهای منصفانه روایت گر اتفاقات خوب نیز باشند.

انتهای پیام/ د

خبرنگاران بازوان اصلی دولت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.