سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چین: آمریکا همواره تقصیر‌ها را گردن دیگران می‌اندازد

وزارت خارجه چین اعلام کرد آمریکا همواره در تلاش است تا تمام تقصیرها را به گردن دیگر کشور‌ها بیندازد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شینهوا، هوآ چونینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین ادعا‌های اخیر وزیر خارجه آمریکا درباره ایجاد بی‌ثباتی در منطقه هند-آرام را رد کرد و گفت این اظهارات تنها تقصیر‌ها را به شکلی غیرمسئولانه به گردن دیگران می‌اندازد و پیشرفت‌های نظامی پکن صرفا ماهیت دفاعی دارد.

هوآ چونینگ در جمع خبرنگاران گفت مدتهاست که آمریکا به طرزی ناخوشایند در امور داخلی کشور‌های منطقه آسیا-اقیانوسیه مداخله می‌کند. از نظر سیاسی آمریکا تلاش کرده است تا با ترویج به اصطلاح استراتژی هند-آرام بین این کشور‌ها تفرقه بیاندازد. آمریکا ضمن آنکه به دنبال استقرار سامانه‌های نظامی و تقویت متحدان نظامی‌اش در منطقه است، در عین حال نیز رویکرد خودخواهانه «همسایه‌ات را فقیر کن» را در امور اقتصادی در پیش گرفته است.

سخنگوی وزارت خارجه چین افزود کاملا واضح است که چه کسی ثبات منطقه‌ای را در آسیا-اقیانوسیه تضعیف می‌کند. بنابر گفته هوآ، آمریکا مدتهاست که از چین به عنوان بهانه‌ای در خصوص پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان برد و دیگر موضوعات استفاده و پکن را تهدیدی موشکی معرفی می‌کند. این تنها کاری است که آمریکا همواره برای انداختن تقصیرات به گردن دیگر کشور‌ها انجام می‌دهد. او افزود علی‌رغم مخالفت‌های بین المللی آمریکا تصمیم گرفت از این پیمان خارج شود و اکنون به طرز خصمانه‌ای به دنبال استقرار موشک‌های میان برد خود در آسیا است و همین انگیزه اصلی واشنگتن برای خروج از پیمان موشکی ۱۹۸۷ را برملا می‌کند. 

هوآ تاکید کرد چین بر پیگیری سیاست نظامی که ماهیت آن نیز دفاعی است، ادامه می‌دهد. سخنگوی وزارت خارجه چین گفت اگر آمریکا موشک‌های میان‌برد خود را در آسیا-اقیانوسیه بویژه در نزدیکی چین مستقر کند، هدف این کشور صرفا متجاوزانه خواهد بود.  او تاکید کرد در صورتیکه آمریکا چنین اقدامی را در پیش بگیرد، امنیت منطقه‌ای و بین المللی به شدت تضعیف خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.