سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیونگ یانگ: بی‌اعتنایی آمریکا و کره جنوبی به هشدار‌های ما بهای سنگینی برای آن‌ها دارد

وزارت خارجه کره شمالی اعلام کرد آمریکا و کره جنوبی در صورت بی‌اعتنایی به هشدار‌های این کشور، متحمل عواقب سنگینی خواهند شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی گفت در صورتیکه آمریکا و کره جنوبی به هشدار‌های این کشور بی اعتنا باشند، بهای سنگین آن را پرداخت خواهند کرد.

سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی افزود پیونگ یانگ به تعهدات خود برای حل و فصل مناقشات از طریق مذاکره پایبند است، اما رزمایش نظامی مشترک سئول و واشنگتن تعهد صورت گرفته میان کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را نقض کرد.

وی اعلام کرد در صورتیکه کره جنوبی و آمریکا به اقدامات نظامی خصمانه خود ادامه دهند کره شمالی مجبور خواهد بود راه دیگری را در پیش بگیرد. اعزام جنگنده‌های پنهانکار جدید اف -۳۵ آمریکا به کره جنوبی، ورود زیردریایی هسته‌ای آمریکا به بندری در کره و آزمایش‌های موشک‌های بالستیک واشنگتن از جمله اقداماتی است که پیونگ یانگ را مجبور به ادامه توسعه تسلیحات نظامی خود می‌کند مقامات آمریکا و کره جنوبی ظاهرا و به طور مداوم حرف از مذاکره می‌زنند، اما در واقع شمشیرشان را برای آسیب زدن به ما تیز می‌کنند.

خبرگزاری کره جنوبی گزارش داد سئول و واشنگتن روز دوشنبه رزمایش نظامی مشترکی را آغاز کردند. یک مقام ارشد کره جنوبی پیشتر اعلام کرده بود این رزمایش عمدتا بر روی شبیه سازی‌های کامپیوتری متمرکز خواهد بود.

به دنبال آغاز رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی، کره شمالی -که امروز چهارمین آزمایش خود را در کمتر از دو هفته انجام داد و دو پرتابه نامشخص شلیک کرد- تهدید به انجام آزمایش‌های تسلیحاتی بیشتر کرد. اوایل امروز نیز هم یک سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی اعلام کرد رزمایش مشترک اخیر آمریکا و کره جنوبی در شبه‌جزیره کره نقض آشکار تلاش‌های صلح در منطقه است و نبود اراده سیاسی این دو کشور برای بهبود روابط را نشان می‌دهد. پیش از این نیز نهاد‌های اطلاعاتی کره جنوبی از ادامه آزمایش تسلیحاتی کره شمالی خبر داده بودند.

صبح امروز ستاد مشترک ارتش کره جنوبی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد کره شمالی دو موشک که گمان می‌رود موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد باشد از استان هوانگای در سواحل غربی خود شلیک کرده است. ارتش کره جنوبی اعلام کرد، این موشک‌ها پس از طی مسافت ۴۵۰ کیلومتر در امتداد شبه‌جزیره کره در دریای شرقی که به عنوان دریای ژاپن شناخته می‌شود، سقوط کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: کره شمالی ، آمریکا ، آسیا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.