سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکنش ارتش پاکستان به لغو قانون خودگردانی مشروط کشمیر از سوی هند

ارتش پاکستان در واکنش به لغو قانون خودگردانی مشروط کشمیر از سوی هند اعلام کرد ارتش این کشور برای حمایت از مردمش در منطقه مورد مناقشه کشمیر «تا هر میزانی که بتواند پیش می‌رود».

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، فرمانده ارتش پاکستان امروز (سه شنبه) همزمان با بالا گرفتن تنش میان دهلی‌نو و اسلام آباد در کشمیر و اقدام هند در زمینه لغو قانون خودگردانی مشروط این منطقه اعلام کرد ارتش این کشور برای حمایت از مردمش در منطقه مورد مناقشه کشمیر «تا هر میزانی که بتواند پیش می‌رود».

ژنرال «قمر جاوید باجوا» پس از دیدار با فرماندهان ارشد ارتش پاکستان در منطقه راوالپیندی گفت: ارتش پاکستان سرسختانه در کنار مردم خود در کشمیر ایستادگی می‌کند تا این تنش‌ها به پایان برسد.

وی افزود: ما آمادگی کامل داریم و باید تا هر اندازه‌ای که بتوانیم به تعهدات خود عمل و از مردم حمایت کنیم.

مجلس علیای هند طرحی را تصویب کرد که به موجب آن منطقه جامو و کشمیر به دو واحد منطقه جداگانه از نظر تقسیمات کشوری تبدیل می‌شود. بسیاری از مقامات پاکستانی با انتقاد از لغو وضعیت خودمختاری جامو و کشمیر، این اقدام دولت هند را نقض آشکار قطعنامه‌های شورای امنیت اعلام کرده و آن را عامل تنش‌های بیشتر میان هند و پاکستان دانستند.

انتهای پیام/

برچسب ها: هند ، آسیا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.