سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استثنا‌های ۲۰ درصد تخفیف سود بازرگانی در بندر بوشهر لغو شد

رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر گفت: در نشست کمیسیون ماده یک وزارت صنعت، معدن و تجارت لغو استثنا‌های ۲۰ درصد تخفیف سود بازرگانی در بندر بوشهر به تصویب رسید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، خورشید گزدرازی در نشست فعالان اقتصادی استان بوشهر افزود: براساس مصوبه، کالا‌هایی که از مبدا بندر جبل علی امارات به مقصد بنادر استان بوشهر وارد می‌شود نیز مشمول ۲۰ درصد تخفیف سود بازرگانی می‌شوند.

او بیان کرد: همچنین منطقه ویژه اقتصادی بوشهر۲، به عنوان پسکرانه کانتینری این بندر به شمار می‌رود و ۲۰ درصد تخفیف یاد شده شامل این پسکرانه نیز خواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر ادامه داد: پیش از این تخفیف ۲۰ درصدی سود بازرگانی در بوشهر استثنا‌هایی داشت که حذف این استثنا‌ها زمینه ترغیب فعالان اقتصادی برای فعالیت در این بندر کهن را فراهم می‌کند.

گزدرازی با اشاره به اهمیت تجارت در استان بوشهر بیان کرد: باتوجه به اینکه گذران زندگی بسیاری از مردم استان به صورت مستقیم و غیرمستقیم به بازرگانی خارجی و تجارت دریایی وابسته است، رونق یا رکود این فعالیت‌ها نقش بسزایی در وضعیت معیشت آنان دارد.

او با تاکید بر رویکرد حمایتی بازرسان و حسابرسان سازمان تامین اجتماعی نسبت به واحد‌های تولیدی، به ضرورت توسعه کشت گلخانه‌ای هم اشاره کرد و گفت: در شرایطی که استان بوشهر از لحاظ منابع آبی برای کشاورزی، استانی محروم محسوب می‌شود انتظار داریم با تدابیر لازم، زمینه بهبود وضعیت آب مورد نیاز بخش کشت گلخانه‌ای استان فراهم شود.

رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر به منظور مدیریت منابع آب برای افزایش و توسعه کشت گلخانه‌ای، اجرای بند "پ" ماده ۳۵ برنامه توسعه ششم را خواستار شد.

گزدرازی گفت: اختصاص تسهیلات ویژه برای کشاورزان فعال در حوزه کشت گلخانه‌ای با تشکیل کارگروهی مرکب از اتاق بازرگانی، جهاد کشاورزی و سازمان صنعت، معدن و تجارت به منظور شناسایی و اعلام تجهیزات موثر در بهینه سازی مصرف آب کشاورزی، تغییر تعرفه برق غیر پمپاژ گلخانه‌ای از (ج-الف) به (الف-۳)، لغو گرفتن تعهدنامه از کشاورزان از سوی سازمان نظام مهندسی و اعطای تسهیلات بدون بهره برای استفاده از فناوری خورشیدی مد نظر قرار گیرد.

انتهای پیام/ک

لغو استثنا‌های ۲۰ درصد تخفیف سود بازرگانی در بندر بوشهر

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.