سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انجام عملیات اصلاح و بازسازی شبکه‌های توزیع روستایی

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان زیرکوه گفت:مشکل تنش آبی در ۶ روستای شهرستان زیرکوه با تجهیز و راه اندازی ۲ حلقه چاه برطرف شد.

غلامحسینی مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان زیرکوه  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، گفت: با تجهیز چاه وحدت که بین شهرستان‌های بیرجند، قاینات و زیرکوه مشترک می‌باشد، و همچنین اصلاح ۱۲۰۰ متر از خط انتقال، مشکل کمبود آب روستا‌های شاج و حسین آباد کاهش یافت.

او با اشاره به تجهیز و راه اندازی چاه گرماب افزود: با وارد مدار نمودن این چاه مشکل تامین آب روستا‌های استنند، نیار، کریزان و بندآخوند کاهش یافت.

غلامحسینی با توجه به انجام عملیات اصلاح و بازسازی شبکه‌های توزیع روستایی در نقاط مختلف این شهرستان بیان کرد: در راستای تنش زدایی و حفظ منابع آبی شهرستان، این امور ضمن بهره برداری از مخزن ۵۰۰ مترمکعبی روستای فندخت، اصلاح و بازسازی چهارهزار متر از شبکه توزیع این روستا را نیز انجام داده است.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان زیرکوه ادامه داد: تعویض هزار متراز شبکه توزیع روستای پردان، دو هزار و ۵۰۰ متراز روستای آبیز، هزار متر روستای فخران، ۴۰۰ متر روستای افین دو هزار و ۲۰۰ متر روستای بمرود و ۱۶۰۰ متر از روستا‌های مجتمع بقال از جمله عملیات اصلاح و بازسازی در این شهرستان بوده است.

او با بیان تفاهم نامه منعقده با تیپ مهندسی ارتش در شهرستان اظهار کرد: با همکاری و مشارکت تیپ مهندسی ارتش شهرستان، دو هزار و ۷۰۰ متر از شبکه توزیع روستای شاهرخت نیز اصلاح و تعویض شده است.

غلامحسینی عنوان کرد: با همکاری و مشارکت خیرین مخزن ۱۰۰ مترمکعبی روستای مهرک این شهرستان با هزینه‌ای برابر با ۶۰۰ میلیون ریال احداث شده است.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان زیرکوه با بیان اینکه عملیات حفاری یک حلقه چاه مربوط به روستای گزخت نیز صورت گرفته است گفت: عمق این چاه بالغ بر ۱۵۵ متر می‌باشد و امیدواریم با تامین اعتبار لازم در سال ۹۸ اجرای خط انتقال آن نیز صورت پذیرد.

او در پایان عنوان کرد: این امور با همکاری اهالی روستا‌ها توانسته است در سال ۹۷ به نسبت سال ۹۶، هدر رفت آب را در شبکه‌های آبرسانی روستایی زیرکوه، به میزان ۳.۲ درصد کاهش دهد.

انتهام پیام /  ط آ

کاهش مشکل آبی چند روستای شهرستان زیرکوه

برچسب ها: وزارت نیرو ، بحران آب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.