تفاهم نامه ایجاد ۱۲هزار شغل در خراسان جنوبی بین ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) کشور و استانداری منعقد شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، این تفاهم نامه در راستای تحقق تدابیر رهبر معظم انقلاب در زمینه رونق تولید، محرومیت‌زدایی و توسعه عدالت اجتماعی به امضا رسید.

بر اساس این تفاهم‌نامه ستاد اجرایی به ویژه بنیاد برکت مسئول تامین اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومانی برای ایجاد ۱۲ هزار شغل جدید در خراسان جنوبی شد که باید تا پایان سال ۱۴۰۰ اجرایی شود.

اعتبار این تفاهم نامه برای اجرای طرح‌های عمرانی، زیربنایی، فرهنگی و اجتماعی و رفع محرومیت و پشتیبانی همه‌جانبه از توسعه‌ی پایدار مناطق کم برخوردار استان، کمک به ساخت و تکمیل ۱۰۰۰ باب مسکن محرومان در قالب تفاهم‌نامه‌ی مشترک با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، اجرای طرح برکت خانواده به منظور درمان زوج‌های نابارور در مناطق کم برخوردار استان و بخشی برای تأمین جهیزیه برای زوج‌های نیازمند استان اختصاص می‌یابد که مهمترین آن تبدیل خراسان جنوبی به قطب منطقه‌ای پرورش شتر است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در این مراسم با اشاره به اینکه با سرمایه گذاری‌های جدید بنیاد برکت مجموع این سرمایه گذاری‌ها در خراسان جنوبی به ۸۰۰ میلیارد تومان می‌رسد گفت: در مجموع با اجرای ۶ هزار طرح بنیاد برکت در خراسان جنوبی که بخشی از آن اجرا شده است اشتغال ایجاد شده در این استان با طرح‌های بنیاد به ۳۰ هزار شغل تا دو سال نیم آینده افزایش می‌یابد.

مخبر اختصاص ۱۲ میلیارد تومان برای آبرسانی به ۲۳ روستا، ۱۴ طرح بهداشتی با هزینه ۹ میلیارد تومان، ۲۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های اقتصادی متوسط و متوسط رو به بالا و ساخت ۷۰۰ خانه با همکاری بنیاد مسکن را از دیگر اقدامات پیش روی بنیاد برکت در خراسان جنوبی عنوان کرد.

نمایندگان مردم خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی هم خواستار تخصیص اعتبار برای مرمت قنوات، آبرسانی به روستاها، اجرای نهضت گلخانه، بازسازی و ساخت مدارس و واگذاری زمین برای مسکن نیازمندان شدند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.