سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چاک شومر خواستار بررسی لایحه حمل سلاح در سنای آمریکا شد

رهبر دموکرات‌های سنای آمریکا با اشاره به وقوع دو حادثه تیراندازی در تگزاس از ترامپ خواست در صورتی که درباره تقویت قوانین مربوط به حمل سلاح جدی است باید قوانین مربوط به آن را در سنا تقویت کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از آسوشیتدپرس، چاک شومر، رهبر دموکرات‌های سنای آمریکا با اشاره به وقوع دو حادثه تیراندازی در تگزاس تقویت قوانین مربوط به حمل سلاح گرم را در سنا از رئیس‌جمهور این کشور خواستار شد.

شومر گفت در صورتی که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا درباره تقویت قوانین مربوط به حمل سلاح‌های گرم جدی است باید از میچ مک کانل، رهبر اکثریت جمهوری‌خواهان سنا بخواهد مقدمات مربوط به تصویب لایحه مصوب مجلس نمایندگان را بررسی کند.

شومر افزود، رهبر حزب جمهوری خواه در سنا اجرای اصلاحات ایمنی سلاح که بیش از ۹۰ درصد از شهروندان آمریکایی به آن رای داده اند را متوقف کرده است.

رهبر دموکرات‌های سنا با ارسال پیام توئیتری افزود، مک کانل با اعلام برگزاری جلسه نشست اضطراری سنا در باره بررسی لایحه مصوب مجلس نمایندگان، اقدامات فوری در این زمینه اتخاذ کند.

وی خاطر نشان کرد، در روند بررسی این لایحه نیاز به بازرسی‌های سوابق فدرال برای همه فعالیت‌های فروش و انتقال سلاح شامل فروش آنلاین یا در نمایشگاه را شامل می‌شود.

این در حالی است که بر اساس مفاد لایحه دیگری، خرید سلاح در قالب بررسی ۱۰ روزه مجاز خواهد بود.

به رغم تصویب اینگونه لوایح از سوی مجلس نمایندگان آمریکا در فوریه، اما مجلس سنا که کرسی‌های آن اکثرا در کنترل جمهوری‌خواهان است هنوز در این مورد تصمیم گیری نکرده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.