سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان حج و زیارت خبرداد؛

بهره گیری از ابزار‌های نوین در بخش راهنمایی زائران حج ۹۸

رشیدیان گفت: امسال به مدد فناوری نوین در بخش راهنمایی زائران از امکانات و ابزار‌های نوین بهره گرفته ایم.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی رضا رشیدیان در همایش آماده سازی راهنمایان حجاج در آستانه ایام تشریق در مکه مکرمه خطاب به آنان گفت: نقش شما به عنوان راهنمایان حجاج و در رفع نگرانی و ایجاد آرامش آنان حجاج به هنگام بروز مشکل بسیار مهم است و لباس شما نشان از خدمت خالصانه به همه زائران دارد.

وی عنوان کرد: با فعالیت راهنمایان، نگرانی زائران رفع و آرامش آنان تامین می‌شود و حاجی بدون دغدغهمی تواند در این سفر با اطمینان خاطر از کمک و حمایت بخش‌های مختلف بویژه راهنمایان اعمال و مناسک خود را انجام دهد و هر جا دچار مشکل شود می‌داند که حمایت و کمک می‌شود.

وی افزود: امسال به مدد فناوری نوین در بخش راهنمایی زائران از امکانات و ابزار‌های نوین نیز بهره گرفته ایم تا در کنار تجربه‌های موجود به راه کار‌های موثر در ارتقای وضعیت خدمت و یاری رسانی به حجاج دست یابیم.

وی نرم افزار «زائر یار» را یکی از این ابزار‌ها خواند و افزود: نصب آن بر روی گوشی‌های هوشمند تلفن همراه میتواند چرخه مساعدت به زائران جدا مانده از کاروان را تسهیل نماید.

رشیدیان تصریح کرد: بویژه در حج امسال که میانگین سن حاجیان ایرانی نسبتا بالا و تعداد بانوان نیز زیاد و از طرفی زمان سفر به سبب الزامات اجرایی طولانی است و حج هم در فصل گرما واقع شده این خدمت رسانی راهنمایان آن هم به سرعت و به موقع ازجایگاه مهمی برخوردار است.
وی ادامه داد: مسیر‌های رفت و برگشت بین خیمه‌های منا تا محل جمرات بطور دقیق شناسایی و جانمایی برای سازماندهی و استقرار اکیپ‌های راهنمای حجاج انجام شده است.

نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز در این همایش پنج خصوصیت شامل اخلاص، شکیبایی، نشاط مستمر، برخورد کریمانه و مردم داری را برای فرد امداد رسان به حجاج ویژگی‌های لازم و ضروری دانست.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالفتاح نواب گفت: امید است راهنمایان در انجام وظایف سنگین و فشرده در ایام تشریق با صبوری و آرامش خدمت به ضیوف الرحمن را، چون همیشه به نحو احسن به انجام رسانند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.