سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تربیت بر محور دین، مانع ایجاد بحران‌های آینده است

اگر تربیت واقعی فرزندان با محوریت دستورات دینی باشد قطعا در آینده دچار بحران و مشکل نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، حجت الاسلام و المسلمین علوی کارشناس مذهبی در سلسله جلسات اخلاق با خادمان خورشید گفت: اگر تربیت واقعی فرزندان با محوریت دستورات دینی باشد قطعا در آینده دچار بحران و مشکل نمی‌شود.

او ادامه داد: در این زمینه باید به دستورات خداوند تبارک و تعالی و پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) توجه داشته باشیم.

این کارشناس مذهبی گفت: رسول خدا (ص) در اواخر عمرش در جمع مهاجر و انصار فرمودند: من از میان شما میروم و دو چیز سنگین و گرانبها از خود در میان شما باقی میگذارم، یکی قران که در قالب یک کتاب کامل و غنی آسمانی و دیگری اهل بیت و عترتم است.

حجت الاسلام علوی افزود: پیامبر درباره‌ی قرآن به مردم فرموند، برای حل مشکلات خویش به قرآن پناه ببرید و با خواندن و فهمیدن قرآن و انس گرفتن با این کتاب آسمانی از برنامه‌های آن و دستور العمل‌های آن استفاده و اطاعت کنید.

او تصریح کرد: پیامبر از مردم خواست تا در تامین نیاز، اعم از نیازمندی‌های دینی، اجتماعی و سیاسی خویش به اهل بیت و عترت او که با قرآن و معارف اسلامی کاملا آشنا هستند مراجعه کنند.

این کارشناس مذهبی گفت: قرآن را با راهنمایی‌های آنان درست بفهمند احکام و قوانین فردی و اجتمایی اسلام را از آنان بیاموزند و از گفتار و رفتارشان پیروی کنند،  به آنان مهر بورزند و ولایت و و رهبری آنان را که ادامه‌ی ولایت و و رهبری پیامبر است بپذیرند، به این ترتیب در پرتو هدایت الهی به حیات فردی و اجتماعی خویش  ادامه دهند.
 
حجت الاسلام علوی افزود: همچنین قرآن و عترت جدایی نا پذیرند یعنی مسلمانان برای دست یافتن به سعادت دنیا و آخرت به این دو باهم نیاز دارند.

او ادامه داد: به قران نیاز دارند تا برنامه و دستور زندگی خود را از آن دریابند و به عترت نیاز دارند تا احکام و معارف قرآن را از آنان بیاموزند و آنان با رهبری و ولایت الهی خویش دل‌های آماده را به سوی خدا هدایت کنند و در اداره‌ی صحیح جامعه بکوشند و اهداف مقدس پیامبر را پیگیری کنند و در نهایت مسلمانانی که واقعا به برنامه‌های قرآن عمل می‌کنند و پیرو گفتار ورفتار اهل بیت هستند، هرگز گمراه نخواهند شد و به سعادت و سربلندی دنیا و آخرت دست می‌یابند.

انتهای پیام//ج. ر

قرآن و عترت جدایی نا پذیرند

برچسب ها: قرآن ، ائمه اطهار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.