سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پلمب ۲۸ فروشگاه غیر مجاز سموم

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین از شناسایی ۲۸ فروشگاه غیر مجاز سموم کشاورزی و صدور دستور پلمب آن، در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهدی همتی سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین اظهار کرد: پس از تشدید بازرسی‌های فنی از فروشگاه‌های سموم کشاورزی و به منظور ساماندهی آن‌ها به استناد ماده ۴۵ و ۴۶ آئین نامه اجرایی قانون حفظ نباتات، ۲۸ فروشگاه غیر مجاز شناسایی که پس از هماهنگی‌های لازم مقام عالی قضائی دراین شهرستان دستور پلمب آن را صادر کرده است.

این مقام مسئول افزود: گروهی متشکل از نمایندگان جهاد کشاورزی، اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی و اتاق اصناف شهرستان سرکشی به واحد‌های غیر مجاز را آغاز کرده اند.

او در خصوص نحوه برخورد با متخلفان اظهار کرد: در نخستین مرحله اخطاریه با اعتبار ۷ روز برای واحد‌های غیرمجاز صادر می‌شود تا نسبت به گرفتن مجوز لازم یا جمع آوری سموم اقدام شود که در صورت اجرا نکردن موارد مذکور با توجه به تعهد گرفته شده از فروشنده و دستور مقام قضائی، فروشگاه پلمب خواهد شد.

همتی با تاکید بر اهمیت ساماندهی فروشگاه‌های عرضه سموم تصریح کرد: با توجه به رشد جمعیت و محدودیت منابع در بخش کشاورزی و نیاز مبرم به افزایش تولید محصول، ضرورت انجام مبارزه منطقی و اصولی علیه آفات با تاکید بر رعایت حفظ سلامت کشاورزان، افراد جامعه و توجه به مسائل زیست محیطی احساس می‌شود که دست یابی به این اهداف با ساماندهی فروشگاه‌ها و حضور مدیران فنی در این امکان تسریع خواهد شد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین با اشاره به این که تولید محصول سالم و بالا بردن کیفیت مواد غذایی یکی از مسائل مهم در جوامع امروزی است، گفت: در صورت باقی ماندن بیش از حد مجاز مواد شیمیایی در مواد غذایی بر ابعاد مختلف سلامت انسان اثر نامطلوب خواهد گذاشت.

انتهای پیام/چ

تعطیلی فروشگاه های غیر مجاز سموم

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.