مهم‌ترین حوادث امروز ۳ مرداد ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز پنج شنبه ۳ مرداد ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

پلمب انبار احتکار ۱۰۰ تن کنجد در نی ریز

فرمانده انتظامی استان فارس از کشف ۱۰۰ تن انبار کنجد احتکار شده به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در شهرستان نی ریز خبر داد.

سردار رهام بخش حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس گفت: در راستای مبارزه با احتکار و با هماهنگی مقام قضائی یک انبار کنجد در یکی از محلات شهرستان نی ریز توسط ماموران پلیس آگاهی شناسایی شد.

وی افزود: با اعزام ماموران و نمایندگان اداره صنعت و معدن به آن مکان و بازرسی صورت گرفته از انبار، مقدار ۱۰۰ تن کنجد احتکار شده کشف شد.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه برابر نظر کارشناسان، ارزش ریالی کنجد‌های احتکار شده، ۲۰ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: انبار مورد نظر پلمب و با تشکیل پرونده به همراه مالک برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی ارجاع شد.

کشف نوشیدنی غیر مجاز در قیروکارزین

فرمانده انتظامی شهرستان قیروکارزین از کشف ۲ هزار و ۶۷ قوطی نوشیدنی غیر مجاز در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ ۲ حمید رضا صالحی فرد فرمانده انتظامی شهرستان قیروکارزین اظهار کرد: در راستای مقابله قاطعانه با معضل شوم قاچاق، مأموران انتظامی قیروکارزین هنگام گشت زنی و کنترل محور‌های مواصلاتی به یک پژو ۴۰۵ مظنون شده و آن را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی با هماهنگی مقام قضائی در بازرسی از آن خودرو، ۲ هزار و ۶۷ قوطی نوشیدنی غیر مجاز و بدون مدارک گمرکی کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان قیروکارزین ارزش تقریبی این محموله را برابر نظر کارشناسان، ۳۰۰ میلیون ریال برآورد کرد و گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

کشف ۱۲۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در سپیدان

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی فارس از کشف ۱۲۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در بازرسی از ۴ شرکت در سپیدان خبر داد.

سرهنگ کاووس محمدی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی فارس گفت: در راستای اجرای طرح برخورد با قاچاق دستگاه تولید ارز دیجیتال، ماموران پلیس آگاهی سپیدان از وجود تعداد زیادی این دستگاه‌ها در ۴ شرکت در یکی از محله‌های این شهرستان مطلع و موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

این مقام انتظامی با بیان این که ماموران پلیس آگاهی به همراه کارشناسان شرکت برق در یک عملیات ضربتی موفق شدند در بازرسی از آن شرکت ها، تعداد ۱۲۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال کشف کنند، ادامه داد: در این خصوص ۴ نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

سرهنگ محمدی با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش دستگاه‌های کشف شده، ۴ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: برخورد با قاچاقچیان و قاچاق کالا به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی استان فارس قرار دارد.

موصی باشی در دام پلیس شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از دستگیری یک نفر از اراذل و اوباش معروف به موصی باشی به اتهام‌های مختلف در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ دلاور القاصی مهر فرمانده انتظامی شیراز بیان کرد: در پی اعلام اهالی یکی از محلات شیراز مبنی بر اینکه فردی معروف به موصی باشی اقدام به ایجاد ترس و وحشت، شرارت و مزاحمت برای نوامیس مردم می‌کند که موضوع شناسایی و دستگیری به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پس از تحقیقات فنی موفق شدند مخفیگاه این اراذل و اوباش را شناسایی و در یک عملیات موفق پلیسی وی را دستگیر کنند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهم، ۴۵ عدد کپسول هروئین و ۲ قبضه سلاح سرد از نوع قمه کشف شد، تصریح کرد: برخورد قاطع با بر هم زنندگان نظم و امنیت یه صورت ویژه در دستور کار پلیس شیراز قرار دارد.

بیل مکانیکی میلیاردی در لارستان متوقف شد

فرمانده انتظامی لارستان از توقیف یک کامیون کشنده حامل یک دستگاه بیل مکانیکی قاچاق به ارزش ۳ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ داود امجدی فرمانده انتظامی لارستان اظهار کرد: ماموران انتظامی این شهرستان، هنگام کنترل محور‌های مواصلاتی به یک کامیون کشنده حامل یک دستگاه بیل مکانیکی مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: پس از توقف تریلر و بررسی مدارک مشخص شد بیل مکانیکی از مبادی غیرقانونی وارد کشور شده است.

سرهنگ امجدی با بیان اینکه ارزش محموله کشف شده برابر نظر کارشناسان، ۳ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی در اختیار اداره مبارزه با قاچاق پلیس آگاهی قرار گرفت.

دستگیری بیش از ۱۵۰ خرده فروش مواد مخدر در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از دستگیری ۱۵۱ خرده فروش مواد مخدر در ۴ ماهه اول سال جاری در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی مرودشت بیان کرد: طرح‌های مختلف ارتقا امنیت اجتماعی با هدف افزایش احساس امنیت در بین شهروندان و سلب آرامش از قاچاقچیان از ابتدای سال جاری تا کنون با اقتدار از سوی پلیس شهرستان اجرا شده است.

وی افزود: در همین راستا و در جهت مبارزه جدی با تهیه و توزیع کنندگان مواد مخدر در این بازه زمانی، ماموران موفق شدند پس از شناسایی منازل و پاتوق‌های معتادان، تعداد ۱۵۱ نفر خرده فروش را دستگیر و تحویل مراجع قضایی دهند.

رئیس پلیس شهرستان مرودشت با اشاره به اینکه طی ۴ ماهه نخست سال جاری، ۳۰ کیلو و ۷۹۲ گرم انواع مواد مخدر از خرده فروشان کشف شده است، ادامه داد: برخورد جدی، توام و مستمر با سوداگران مرگ و کسانی که نشاط و شادابی جوانان را نشانه گرفته اند با اقتدار از سوی انتظامی مرودشت ادامه دارد و مقابله با آن از اولویت‌های اصلی پلیس است.

توقیف کامیون حامل ۳۵ راس گوسفند

فرمانده انتظامی شیراز از توقیف یک کامیون و کشف ۳۵ راس گوسفند قاچاق خبر داد.

سرهنگ دلاور القاصی مهر فرمانده انتظامی شیراز گفت: در راستای اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق، ماموران انتظامی این شهرستان، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک کامیون حامل احشام مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو، تعداد ۳۵ راس گوسفند بدون پروانه بهداشتی و مجوز حمل کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با اشاره به اینکه ارزش احشام کشف شده برابر نظر کارشناسان، ۷۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

کشف بیش از ۹۰ کیلوگرم تریاک از سواری تیبا

فرمانده انتظامی نی ریز از توقیف یک سواری تیبا و کشف ۹۹ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ سید خالد یوسفی فرمانده انتظامی نی ریز اظهار کرد: ماموران انتظامی این شهرستان در اجرای طرح مقابله با ورود مواد مخدر و کنترل محور مواصلاتی به یک سواری تیبا مظنون و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو مقدار ۹۹ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک کشف و یک نفر دستگیر شد.

سرهنگ یوسفی با بیان اینکه در این رابطه یک سواری پراید که اسکورت محموله بود نیز توقیف و راننده دستگیر شد، ادامه داد: متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

توقیف کامیون حامل ۹ میلیارد کالای قاچاق

فرمانده انتظامی فارس از توقیف یک کامیون و کشف دستگاه های تولید برق و موتور دیزل به ارزش ۹ میلیارد ریال در شهرستان خرمبید خبر داد.
سردار رهام بخش حبیبی فرمانده انتظامی فارس گفت: ماموران انتظامی شهرستان خرمبید هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک کامیون حامل بار مظنون و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو تعداد ۶ دستگاه تولید برق و موتور دیزل خارجی قاچاق و بدون مدارک قانونی کشف شد.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه در این راستا یک نفر متهم دستگیر و به مرجع قضائی تحویل داده شد، افزود: ارزش ریالی این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان، ۹ میلیارد ریال برآورد شده است.

سارقان درون خودرو راهی زندان شدند

فرمانده انتظامی فیروزآباد از دستگیری ۲ نفر سارق و کشف ۹ فقره سرقت درون خودرو در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار فرمانده انتظامی فیروزآباد گفت: ماموران کلانتری این شهرستان هنگام گشت زنی به فردی که در حال پرسه زنی در بین خودرو‌های پارک شده بوده مظنون و آن را دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه متهم دستگیر شده برای ادامه تحقیقات به کلانتری منتقل شد، تصریح کرد: در تحقیقات انجام شده مشخص شد که وی از سارقان حرفه‌ای و سابقه دار است.

این مقام انتظامی اضافه کرد: متهم در برابر ادله و مستندات پلیس به ۹ فقره سرقت درون خودرو با همدستی یک نفر دیگر اقرار کرد.
فرمانده انتظامی فیروزآباد با اشاره به اینکه همدست متهم نیز در یک عملیات ضربتی دستگیر شد، ادامه داد: متهمان پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند.

کشف محموله سیگار قاچاق در ممسنی

فرمانده انتظامی ممسنی از کشف سیگار قاچاق به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال در بازرسی از یک سواری ۴۰۵ خبر داد.

سرهنگ محمد هاشم قسام فرمانده انتظامی ممسنی بیان کرد: ماموران انتظامی این شهرستان در اجرای مبارزه با قاچاق کالا، حین اجرای ایست بازرسی مقطعی در محور‌های مواصلاتی، به یک سواری ۴۰۵ مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو موفق به کشف ۱۲۶ هزار و ۶۰۰ نخ انواع سیگار خارجی و ۹۶۰ بسته تنباکو میوه‌ای قاچاق کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه، ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این راستا ۲ نفر متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضائی شدند.

انتهای پیام/چ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار