سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آموزش فرهنگ شهروندی، ایده ای هوشمندانه با اجرایی ضعیف

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد گفت: در دوره مدیریت قبلی آموزش فرهنگ شهروندی که در ردیف بودجه تعریف شد، ایده‌ای هوشمندانه با اجرای ضعیف بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، احسان اصولی رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در دوره مدیریت قبلی آموزش فرهنگ شهروندی که در ردیف بودجه تعریف شد، ایده‌ای هوشمندانه با اجرای ضعیف بود.

او ادامه داد: اولویت‌های آموزشی سرفصل موضوع فرهنگ شهروندی در ردیف بودجه همه سازمان‌ها قرار گرفت که در اختیار مدیران بود و اتفاقا خشت کج همین مرحله بود.

عضو شورای شهر مشهد گفت: این موضوع دستورالعمل اجرایی شفافی نداشت و هر مدیری این سرفصل را بنا بر سلیقه شخصی خود تفسیر و اعمال می‌کرد و گا‌ها بودجه صرف پاداش، می‌شد.

اصولی افزود: ایراد کار اینجا بود که شاخص پیامدی آسیب این مهم بر موضوع فرهنگ شهروندی بر انجام فعالیت متمرکز بود و اثرگذاری هیچ گونه اولویتی نداشت.

او ادامه داد: در برنامه عملیاتی دوره جدید شهرداری، شاخص انجام فعالیت به تغییر در رفتار شهروندان تبدیل شد.

عضو شورای شهر مشهد گفت: امسال تفکیک زباله از مبدا و انضباط ترافیکی با رعایت حق عابر پیاده‌روی موضوع فرهنگ شهروندی متمرکز شدیم.

اصولی افزود: جان باختگان تصادفات سال ۹۷ مشهد حدود ۲۵۳ نفر بوده‌اند که از این تعداد۱۴۰ نفر عابر پیاده بودند، یعنی ۵۶ درصد جان باختگان در سال قبل عابران پیاده بوده اند.

او تصریح کرد: علت ۳۹ درصد تصادفات با عابر پیاده رعایت نکردن حق تقدم عابر عنوان شده و این در حالی است که ۶۰ درصد از شهروندان اظهار داشته‌اند از خط عابر استفاده نمی‌کنند.

عضو شورای شهر مشهد گفت: ۲۶ درصد رانندگان به علایم و تابلو‌ها توجهی ندارند و ۷۳ درصد رانندگان حداکثر سرعت مجاز را رعایت نمی‌کنند و ۹۷ درصد رانندگان حداقل تجربه یک بار تصادف را دارند.


اصولی افزود: کلان پروژه انضباط ترافیکی اگر تنها جان یک عابر را نجات دهد حائز تامل و اهمیت است.
 
انتهای پیام//ف.س
 

۲۶ درصد رانندگان به علایم و تابلو‌ها توجهی ندارند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.