پروژه مسیر ارزش و ورزش و مجموعه تفریحی ورزشی بانوان بوستان بهار با حضور شهردار و اعشای شورای شهر مشهد به بهره برداری رسید.

افتتاح سایت بانوان و مسیر ارزش و ورزش در بوستان بهاربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد رضا کلایی شهردار مشهد در این مراسم با اشاره به نیاز بانوان به فضای سبز اختصاصی گفت: اجرای محدوده‌های مناسب‌سازی شده برای بانوان در بوستان‌های بالای ۱۰ هکتار در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد. به همین منظور هم امروز فاز اول بوستان بانوان بهار با مساحت حدود ۲ و نیم هکتار به بهره برداری رسید؛ برای فاز دوم نیز قراردادی با اعتبار یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بسته شده تا به تجهیز بیشتر این پارک پرداخته شود.

او  با اشاره به اینکه ۷۴ میلیارد ریال اعتبار درنظر گرفته شده برای این پروژه‌ها می‌باشد، افزود: براساس راهبرد‌های شورای اسلامی شهر مشهد، ازبین بردن تبعیض و همچنین تبعیض مثبت نسبت به فضا‌های بانوان، کودکان و کم توانان و معلولین و سالمندان را مدنظر داریم که درحال انجام است و به مرور به چرخه خدمت رسانی به شهروندان اضافه می‌شود.


مهدی یعقوبی معاون خدمات شهری شهرداری مشهد نیز در این مراسم با اشاره به بهره برداری همزمان از ۸ پروژه فضای سبز شهری همزمان با افتتاح این طرح، گفت: از میان این پروژه ها، ۶ پروژه به مساحت ۸ هکتار در محلات و مناطق کم برخوردار و حاشیه‌‎ای در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در برنامه توسعه فضای سبز، ۳۵ هکتار فضای سبز شهری و ۲۶۰ هکتار درختکاری کمربند سبز را در برنامه داریم که امروز ۱۰.۷ هکتار آن به بهره برداری رسید. علاوه بر این توسعه شبکه جداسازی آب خام و شرب نیز در دستور کار قرار دارد و امسال بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه شبکه جداسازی پیش بینی شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد به سایر پروژه‎های به بهره‌‎برداری رسیده فضای سبز هم اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه توزیع متوازن فضای سبز در مناطق مختلف مدنظر مدیریت شهری در این دوره است، امروز به‎غیر از پروژه توسعه فضای سبز، مسیر ارزش و ورزش و افتتاح سایت بانوان در بوستان بهار، ۸ پروژه دیگر نیز در مناطق ۳، ۶، ۱۰، ۱۱ و ۱۲ شهر مشهد به بهره‎برداری رسیدند تا سرانه فضای سبز مشهد به ۱۶.۶۵ مترمربع ارتقا داده شود.

یعقوبی افزود: توسعه بیش از ۵ هکتار در ضلع شرقی بوستان بهار نیز پروژه دیگر توسعه فضای سبز می‌باشد. هسته مرکزی بوستان بهار که حدود ۴۰ هکتار وسعت دارد و در قالب بوستان موضوعی در دل پارک بهار تعریف شده است. ۱۵ هکتار به مسیر شادی برمی گردد که توسط فنی عمرانی عملیات اجرایی آن را آغاز خواهد کرد.

یعقوبی اضافه کرد: مسیر آبراهه تاریخ در هسته مرکزی با همکاری معاونت‌های اقتصادی و فرهنگی نیز تعریف شده است و بنا است با توجه به نیاز شهروندان بسته‌های اقتصادی مناسبی تعریف شود تا ضمن فراخوان زدن عملیات اجرایی آن توسط پیمانکار شروع شود.

انتهای پیام//ف.ک
 
 

افتتاح چندین پروژه شهری در مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.