سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست وزارت آموزش و پرورش خبر داد؛

اتصال ۷۷ هزار مدرسه به شبکه ارتباط ملی/ تمامی روستا‌ها با اتصال به شبکه ارتباطات ملی "هوشمندسازی" می‌شوند

حسینی گفت: تاکنون ۷۷ هزار مدرسه از مجموع حدود ۱۰۸ هزار مدرسه در سطح کشور به "شبکه ارتباط ملی" متصل شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جواد حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت:  ۳۰ درصد جمعیت دانش آموزان کشور در مناطق کم برخوردار سکونت دارند به این منظور "طرح ارتقاء دانش آموزان مناطق و استان‌های لازم التوجه به قابل توجه" آغاز شده که رویکردی جدی در چارچوب "عدالت ترجیحی" در نظام آموزش و پرورش است.

او تصریح کرد:  اکنون به ازاء هر ۱۰۰ نفر دانش آموز، تعداد هفت دستگاه رایانه در مدارس سطح کشور وجود دارد  و "عدالت آموزشی" در آموزش و پرورش یک هدف راهبردی است که توجه به روستا‌های مرزی و عشایری از مصادیق این امر است و عدالت آموزشی با رویکرد عدالت ترجیحی محقق می‌شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت:  خارج کردن المپیاد‌های جهانی دانش آموزی از انحصار طبقاتی، سمپاتی و مدارس غیردولتی  و فراهم سازی بستر دیجیتال در سطح مدارس در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار دارد و مدارس در همه شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت، تمامی روستا‌ها و مناطق حاشیه نشین سطح کشور نیز در طول اجرای برنامه ششم توسعه با اتصال به شبکه ارتباطات ملی "هوشمندسازی" می‌شوند.

حسینی افزود: "طرح شبکه سیناروبیک" برای برقراری عدالت آموزشی اجرا شده است که این شبکه با بهره گیری از تلویزیون تعاملی جهت برخورداری دانش آموزان در دورترین نقاط کشور و با همکاری بهترین معلمان و استادان  فعالیت می‌کند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به حضور ۵۰۰ دانش آموز پسر و ۵۰۰ دانش آموز دختر به نمایندگی از ۱۸۲ هزار و ۷۵۸ دانش آموز عشایری سراسر کشور در اردوی نیشابور، گفت: دانش آموزان عشایر در شش هزار مدرسه مشغول تحصیل هستند و ۱۷ هزار و ۴۷۱ معلم، مدیر و کارمند آموزش و پرورش در حوزه تعلیم و تربیت عشایری کشور فعالیت دارند.

حسینی افزود: صحنه اردو‌های دانش آموزی جلوه‌ای از وحدت و هویت ملی را به منظور اهداف سند تحول بنیادین با آموزش مهارت‌های همدلی، بهزیستی، انسجام بخشی، زیست مطلوب، وفاق اجتماعی و انسان دوستی به نمایش می‌گذارند و ایران در بین کشور‌های جهان از حیث مردم شناسی "کثیرالمله" شناخته شده، زیرا اقوام و ادیان مختلف ایرانی در پرتو دو عنصر ایمانی و ملی به یک روح واحد دست یافته اند و نماد‌های تمامی این عناصر در خراسان وجود دارد.

 انتهای پیام//م.پ

به ازاء هر ۱۰۰ دانش آموز، هفت رایانه در مدارس سطح کشور وجود دارد 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.