سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احصا مشکلات ۱۵۸ واحد تولیدی احیاپذیر در اردبیل

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: مشکلات ۱۵۸ واحد تولیدی احیاپذیر در اردبیل احصا می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رامین صادقی، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به اینکه ۱۱۴۵ واحد تولیدی در استان پروانه بهره‌برداری دارند، گفت: از اسفند ماه سال گذشته طی سرشماری واحد‌های تولیدی مشاهده شد که ۳۹۷ واحد یعنی ۳۴ درصد غیرفعال است.

او افزود: از این تعداد ۱۵۸ واحد احیاپذیر است و برای احیای آن ۲۹۰ میلیارد تومان تسهیلات لازم است که فعال سازی آن می‌تواند برای ۱۶۸۰ نفر فرصت شغلی به دنبال داشته باشد.

صادقی تصریح کرد: طبق رایزنی با مسئولان استانی و بانک‌های عامل قرار است وام یارانه دار ۱۲ درصدی جهت احیای واحد‌های تولیدی پرداخت شود؛ از ابتدای سال از ۳۴ واحد بازدید نزدیک داشتیم و ۲۰ واحد فعال شده‌اند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل مهمترین مشکلات بخش تولید استان را مشکلات حقوقی، بدهی به بانک و سرمایه عنوان کرد و گفت: با اقدامات صورت گرفته تلاش کردیم سرمایه در گردش و تامین مواد اولیه با وجود جنگ اقتصادی تسهیل شود.

صادقی درباره برنامه دولت برای واحد‌های تولیدی غیر قابل احیا نیز اظهار کرد: اطلاعات این واحد‌ها احصا شده تا به سرمایه‌گذار دیگری اجاره داده شده و یا به فروش برسد. برنامه‌ای برای تغییر کاربری نداریم.

او افزود: راهکار‌های مناسب در راستای ارائه تسهیلات و رفع مشکلات در این زمینه اولویت اساسی است که در این زمینه درصدد هستیم با همکاری دستگاه‌های اجرایی در راستای رفع نابسامانی اقتصادی کشور گام برداشته و به اهداف خود در این زمینه دست یابیم.

انتهای پیام/ع

ارائه تسهیلات و رفع مشکلات واحد‌های تولیدی اردبیل

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.