سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساخت ۳۲ هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه

مسئول ستاد هماهنگی بازسازی استان کرمانشاه گفت : ۳۲ هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله زده استان که در جریان زلزله ۲۱ آبان سال ۹۶ تخریب شده بود، ساخته شده است.

به گزارش  گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،علی فولادی مسئول ستاد هماهنگی بازسازی استان کرمانشاه گفت : با وقوع زلزله ۷.۳ ریشتری آبان سال ۹۶، بنیادمسکن با حضور ۱۳ ستاد معین از استان‌های مختلف کشور کار بازسازی و نوسازی ۱۰۸ هزار واحد مسکونی را در مناطق مختلف زلزله زده استان کرمانشاه آغاز کرد.

او گفت : ۶۷ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی تعمیری در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه پارسال تعمیراتشان به پایان رسید و صاحبان آن‌ها در این واحد‌ها زندگی عادی خود را از سرگرفته اند.

مسئول ستاد هماهنگی بازسازی استان کرمانشاه گفت: مابقی واحد‌های در دست احداث نیز با پیشرفت فزیکی مناسبی در حال ساخت هستندکه واحد‌های احداثی باقیمانده عمدتا مربوط به شهر سرپل ذهاب و جریان فرصت سازی زلزله برای نوسازی و افزایش طبقاتی هستند.

فولادی افزود: ۹ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی در سرپل ذهاب از شهرداری پروانه ساخت گرفتند که تا امروز بیش از پنج هزار و ّ۵۰۰ واحد آن تکمیل و به بهره برداری رسیده است و مابقی نیز تا پایان امسال به پایان خواهد رسید.

او افزود: توزیع بیش از ۹۳ هزار تن آهن آلات ساختمانی با قیمت سال ۹۶، توزیع ۱۷۰ هزارتن سیمان رایگان و پرداخت سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات و کمک بلاعوض از اقدام‌های انجام شده حمایتی بنیاد مسکن از زلزله زدگان بوده است.

او گفت: مسکن مهر شهید شیرودی ۷۲ واحد تخریبی و ۵۰۴ واحد مقاوم سازی دارد که دانشکده‌های فنی دانشگاه‌های تهران و خواجه نصیر کار مقاوم سازی را انجام دادند و تاکنون بیش از ۷۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

فولادی گفت: تعداد ۹ بلوک در روز‌های آینده تکمیل شده و تحویل می‌شود و پنج بلوک آن ۲هفته دیگر کامل شده و هفت بلوک دیگر نیز تا ۲ ماه آینده تحویل مالکان خواهد شد.

مسئول ستادهماهنگی بازسازی استان افزود: در پروژه مسکن مهر شهید شیرودی ۵۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از کانال‌های مختلف برای بازسازی آن هزینه شده است.

 

 

انتهای پیام/د

انجام بازسازی و نوسازی ۱۰۸ هزار واحد مسکونی

 

برچسب ها: مسکن ، زلزله
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.