سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲۳ مرداد آخرین فرصت برای ثبت نام کارتخوان بانکی برای پزشکان

مدیر کل امور مالیاتی فارس گفت: مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی تا ۲۳ مرداد ماه امسال فرصت دارند برای دریافت دستگاه کارتخوان بانکی نام نویسی کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، ناصر هاشمی مدیر کل امور مالیاتی استان فارس با تاکید بر بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی در شفاف سازی فعالیت‌های مشاغل بیان کرد: به موجب بند (ی) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۳۹۸ و تبصره (۲) ماده (۱۶۹) قانون مالیات‌های مستقیم، همه صاحبان حرف و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی که مجوز فعالیت آن‌ها توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان نظام پزشکی ایران و یا سازمان نظام دامپزشکی و سازمان دامپزشکی ایران صادر می‌شود، مکلفند در چهارچوب آیین‌نامه تبصره (۲) ماده (۱۶۹) قانون مالیات‌های مستقیم نسبت به نصب، راه اندازی و استفاده از پایانه فروشگاهی از ابتدای سال ۱۳۹۸ اقدام کنند.

او تصریح کرد: براین اساس این صاحبان حرف و مشاغل یاد شده مکلفند حداکثر تا تاریخ ۲۳ مرداده ماه امسال برای ثبت درخواست تخصیص شماره شناسه پایانه فروشگاهی (کارت‌خوان) به درگاه عملیات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی الکترونیکی www.tax.gov.ir مراجعه و مبادرت به ثبت مشخصات دستگاه کارتخوان خود کنند و در اولین ماه پس از دریافت شناسه مذکور از طریق پیامک تلفنی نسبت به بهره‌برداری از آن اقدام کنند.

هاشمی ادامه داد: مودیان هنگام مراجعه به سامانه الکترونیکی مذکور وارد سامانه ثبت نام الکترونیک طرح جامع مالیاتی (کد اقتصادی) شوند و در قسمت سایر خدمات با انتخاب گزینه ثبت مشخصات صندوق فروش و حافظه مالیاتی می‌توانند مشخصات پایانه فروشگاهی خود را ثبت کنند.

علی بهادر رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با بیان اینکه پرداخت وجه نقد در مطب‌های پزشکان پذیرفته نیست، اضافه کرد: پزشکان باید با گذاشتن کارتخوان و استفاده از آن برای دریافت الکترونیک وجوه، جلو شبهات مبنی بر فرار مالیاتی را بگیرند.

او اظهار کرد: مشکلاتی در استفاده از کارت خوان‌ها یا به حساب نرفتن پرداختی‌ها به حساب برای پزشکان پیش می‌آید که آنان را ناچار به دریافت پول نقد می‌کند و این موارد استثنایی پذیرفته است، اما اینکه پزشکان بخواهند همیشه و در همه حال وجه نقد دریافت کنند پذیرفته نیست.

بهادر تاکید کرد: استفاده از کارتخوان رویه‌ای است که باید به سمت آن حرکت کرد، زیرا برخی از مطب‌ها کارتخوان ندارند و شاید هم کارتخوان‌ها جمع آوری شدهف که این موارد مورد نظارت است و هر پزشک حداقل باید یک کارتخوان داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: استفاده از کارتخوان و پرداخت الکترونیک امروز به یک موضوع معمولی تبدیل شده و همه مغازه‌ها امروز پرداخت الکترونیک دارند، و جامعه نمی‌پذیرد که مطب یک پزشک کارتخوان نداشته باشد، و همین موارد باعث می‌شود شبهه پرداخت نکردن مالیات در ذهن مردم گسترش یابد.

او افزود: در یک جامعه نباید همه راه‌ها با قشر‌های متخصص جامعه طی شود تا شبهه ایجاد کند، فرار مالیاتی از جمله این موارد بوده، که پرداخت مالیات شرط یک جامعه شهری و مدنی است و باید همه به آن احترام بگذارند.

انتهای پیام/ت

تمدید ثبت نام کارتخوان بانکی برای پزشکان فارس تا ۲۳ مرداد ماه امسال

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.